Samma gamla mall

Hej!
Ja, jag känner faktiskt för att inleda detta inlägg med det trevliga ordet 'hej'. Det gör att man känner sig välkommen. Och jag vill att ni ska känna er välkomna. Nu är jag så där glad och snäll. Varför? Jo...
Jag fick mitt svar från Västtrafik idag angående händelsen i lördags. Självklart fick jag tillbaka samma, gamla, tråkiga mall. Mitt hopp om en förbättring hos Västtrafik sjönk. När ska de inse, att de måste ta tag i sina problem? De kan inte bara klistra in 'Hej, vi har tagit del av dina synpunkter. Vi försöker ständigt förbättra...' Nej, det funkar inte så. Den attityden som Västtrafik visar är inte okej. De skiter i oss resenärer. Helt oacceptabelt.
Bara jag får skrivit av mig lite, så blir jag lugn. Jag svarade på det brevet, som jag fick av Västtrafik. Visst, jag var nog himla spydig och elak, men vilka metoder ska man ta till? Vad ska man göra, för att företaget ska fatta? Förseningar, problem med fordon och allmänt hån, ska det bara få passera förbi? Jag är trött på att ständigt få ett kallt svar tillbaka. De bryr sig inte om sina resenärer.

The Big question: Hur ska man stoppa växthuseffekten? Hur ska vi minska antalet bilar i området kring Göteborg? Allt fler människor bör åka kollektivt, men jag förstår att det tar emot. Som jag skrev i brevet till Västtrafik: tror de att folk vill åka med dem, när man måste räkna med förseningar och stress? Nej, man vill inte åka med dem då.
Jag tänker driva den här frågan. Jag accepterar inte att ständigt må dåligt, för att de inte kan sköta sitt företag.

 vs.

Kan man säga att kampen mellan en 16-årig tjej och företaget Västtrafik har börjat?


Läsarnas Ord
Ord från: becka

jag älskar sättet du gör de på..

"Jag tänker driva den här frågan." Bara den meningen är så underbar. Du är så otroligt stark o modig!



Kampen har börjat!

2009-10-02 @ 21:59:51
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0