Vaknade deppig

Drömde konstigt. När klockan ringde imorse var jag... deppig.
Ingen aning om varför, det kändes bara skumt.
Mitt deppande fortsatte. Jag var inte alls på humör.
Dagen började med samling.
Efter det spanska. Rätt okej, men jag mådde ändå konstigt.
Musiken gick sämst. Vi sjöng jullåtar, som vi sen skulle spela in. Gruppen jag var med i lyckades inte riktigt. Vet inte vad det var, men alla spelade inte likadant. När vi gick tillbaka till klassrummet frågade Julia mig, om jag kunde sjunga och hon tog min roll vid gitarren. Okej för mig, så vi bytte roller. Eftersom vi inte hade fått till det, när vi övade, så blev det även fel, när vi spelade in. Det lät hemskt - inte minst min röst! *Usch!* Jag försökte visa för de som satt vid instrumenten att vi skulle spela låten en gång till, men det fattade de tydligen inte. Det blev tyst och jag... Ja, jag råkade hålla mikrofonen för nära högtalaren... och det blev rundgång. Bra Jasmine. Lyckat. *Tackar* Vid lektionens slut fick vi se resultatet på våra musikprov. Det gick inte speciellt bra för mig. Samtidigt kan jag vara säker på att jag inte kommer få Ig i musik, eftersom jag var med och engagerade mig under Temaveckan - Schlagerfestivalen.
I bamba såg maten inte så god ut, så jag tog en knäckemacka istället.
Engelska efter lunch. Såg tråkig film. *Gäsp* Killarna tycker säkert den är bra.
De två sista lektionerna hade vi No. Mattelektionen vi egentligen skulle haft sista timman, blev en förlängning av lektionen innan. Det var väl sådär...

Dagen har väl varit okej, om man bortser från all onödig skit man får från folket i min klass.
På samlingen fick vi reda på att vi måste ta med oss alla skolböcker hem under jullovet, för att en städfirma ska städa ur våra skåp. Jag protesterade! Jag tycker det är orimligt att vi ska behöva släpa med oss alla våra böcker hem, för att sen ta med dem tillbaka, när vi börjar igen i januari. Sa ifrån. Föreslog att vi kanske kunde lägga in böckerna i klassrummet. Lärarna ska prata med rektorn om det. Tydligen uppskattades inte det jag sa. Alla i klassen verkar tycka att jag... klagar på för mycket. :(
Kim
till exempel. Utanför musiken: Oscar har tydligen fått ett papper där det står vilket slutbetyg alla har fått i franska. De flesta i klassen vill såklart få reda på vad de har. Kan jag förstå. Freyr slänger ut sig något i stil med 'Han gör ju det, bara för att få uppmärksamhet.' Jag tycker det var elakt sagt, eftersom jag vet att Oscar inte är sån. Svarade att alla i klassen inte är ute efter uppmärksamhet. 'Ska du säga.' får jag höra från Kim. Vad vill han mig egentligen!? Han slänger alltid ut sig massa spydiga kommentarer! *Arg* Han förklarade att jag vill ha uppmärksamhet, till exempel på samlingen. Snälla lilla Kim, så är det inte alls. Jag vill inte ha uppmärksamhet, jag säger bara mina åsikter. Jaja, han har väl rätt, precis som alla andra som inte känner mig. Tack för det. Tack - verkligen tack. Jag kommer gråta så mycket för er, när vi slutar i sommar.

Fryser...

Kan väl avsluta med lite positivt:
Träffade Katja på båten. det var ett tag sen vi sågs, så det var mycket trevligt. <3
Fått köpt mina julfrimärken. Det blir två kuvert att skicka. :)
Roligt att träffa Katja vid busshållplatsen efter skolan.
Fick lite choklad av henne också. >.<
På båten mötte jag Mirre och Gustav också. =)
Kom hem till datorn.
Tyvärr är den inte min kompis, men jag försöker ändå.
Pratade med Rickard. Tack. <3
Inga mer läxor den här terminen.
Ärtsoppa och Pannkakor till middag. Mumsigt! <3

KRamAR


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Gud vad skönt att läxorna tagit slut - då kan man ta det lite lugnare :)



Hihi, här bjöds det också på pannkakor... fast utan ärtsoppa x)



Sen älskling - ta inte åt dig av det som Kim säger. Vad jag har förstått så är du ingen som vill ha uppmärksamhet - jag är säker på att du inte är någon som strävar efter att bli 'populärast i klassen'. Jag tror du mår bäst av att ha några få nära och kära istället.



Jag hoppas bara att du är okej och att du klarar dig.

Jag älskar Dig <33

Puss & Kyss



2008-12-15 @ 17:54:20
URL: http://ormzen.blogspot.com
Ord från: Joseph

Vafaan, nu vil jag slå Freyr. Hoppas jag får chansen att käfta lite imon, tråkigt att allt är så lugnt. Vilken film är det btw?

2008-12-15 @ 19:26:52
Ord från: Backi

The Departed

2008-12-15 @ 20:19:17

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0