Blod överallt!

(Igår) På busshållplatsen ringer jag syrran och ber henne möta mig, när jag kommer av bussen. Jag vill köpa godis. Hon berättar att vår katt Benjamin... Att hans böld har spruckit och att det är blod lite överallt. *Chock!* Vi bestämmer att hon ska komma och möta mig. Hon säger också till mig att vi ska köpa juice på Ica. Frågar vilken sort, men det kan hon inte svara på. Ringer mamma och frågar. Hon berättar att hon var hemma på lunchen och jag får därför lite info om hur det är med katten. "- Så ja, det är blod i hela lägenheten." *Ännu större chock!* Med en klump i magen lägger jag på luren. Vad är det egentligen som hänt med katten? Hur mår han? Kommer han klara sig? Går av bussen och möter syrran. Ica först, sen Godishuset. Det första som händer, när vi kommer hem, är att vi får sanera hela lägenheten. Inte jättetrevligt, men det måste göras. Katten måste ha fått fnatt, för det var blod överallt! Golvet var fläckigt, det var stänk på väggarna. Allt var blodigt! Inte alls nice...

Men katten kommer klara sig.
Mamma ringde och hörde med veterinären.

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Ursh! Ja, det är minsann en upplevelse!



Hoppas att Benjamin kan återhämta sig och att det kan bli som vanligt <3

2008-10-25 @ 12:43:40
Ord från: Joseph

Jag är en böld som spräckt (a)

2008-10-28 @ 01:47:34

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0