Hemmabak hela veckan

Veckans hemmabak.

Senare denna lördag firar vi R's bror som har fyllt 30 år. Jag vet att det kommer bli en fantastisk eftermiddag och kväll! Grillbuffé, nära och kära och så mitt bidrag; tre sorters efterrätter - kan det bli annat än lyckat! För tillfället åskar det, men vi hoppas på att klara oss undan regnet.

Under veckan har jag tillbringat kvällarna i köket. Det har gjorts rosa maränger och tårtbotten till Lakrits- och hallontårtan. Chokladpajen med salt kola har fått ytterligare lager senaste kvällarna. Den amerikanska citronmarängpajen gjorde jag igår kväll och jag tror faktiskt att den blev ganska bra!

Att erbjuda sig göra efterrätt till över femton personer kräver ju sin planering och jag vill ändå säga att jag lyckades väldigt bra denna gång. Nu återstår bara avsmakning av dessa läckerheter. Förhoppningsvis finns det något för alla.

Rosa maränger.


Läsarnas Ord
Ord från: Louise

Låter som en riktigt härlig kväll! Tre efterrätter kan ju i inte bli fel 😉

2017-07-15 @ 23:42:58
URL: http://nouw.com/louiseelinore

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0