En ledig helg - utan sjukdom

Vi har haft en helg då vi har fått vara lediga - utan sjukdom. Ni vet en sån där helg då vi fått tid (och haft ork) för både återhämtning och göromål - allt utan stress eller specifika tider som måste anpassas till. Det uppskattar jag så! Sedan mitten på februari har vi varit sjuka mer eller mindre konstant, med några dagars mellanrum av vanlig vardag. I mitt huvud har funnits ett konstant brus som gjort det svårare för mig att komma ner i varv och få återhämtning. I perioder likt denna försöker jag vara än bättre på att använda min bullet journal - för planering, listor och plats att anteckna allt möjligt på. Det är också min bullet journal jag har ägnat många timmar åt de senaste veckorna. Till sommaren flyttar jag nämligen in i en ny bok, min fjärde bullet journal. De inledande sidorna i den nya boken håller jag nu på att skapa. Håll utkik efter bilder på min nya pärla!

Vad har vi då gjort denna helg? I fredags kväll lagade vi extra god middag, kollade på Masked Singer och åt godis. Igår lördag besökte vi R's mamma för däckbyte. Vi blev bjudna på lunch och fika. Lillen fick full uppmärksamhet av sin farmor och var så glad och sprudlande. Väl hemma fick jag och R en lugn kväll då lillen somnade utmattad efter en enklare middag. Vi kollade på En fest för Abba - Waterloo 50 år, det var okej underhållning. Till det hade jag bland annat dukat fram detta fat med frukt och gott till kaffet.

Ett dukat fat med äppelbitar, vindruvor, mjuk kaka och chokladbollar.

Idag söndag har vi påbörjat förberedelserna inför att måla och tapetsera om i vårt sovrum. Det är i dagsläget ett rum med två olika tapeter, som två fondväggar på respektive sidor av rummet... Slutresultatet hoppas vi ska bli vackert och behagligt blått med vår nya medaljongmönstrade tapet. Just nu har vi därför möblemanget från sovrummet i vårt vardagsrum. Utöver det har tvättmaskin körts, ett besök i matbutiken hunnits med och en plåt med småkakor bakats. Dessutom har vi idag kunnat njuta av den där koppen kaffe på trappen - så härligt! Denna helg har varit extra bra och innehållit många delar av livet som jag är tacksam för.

Hoppas att du har haft en fin helg och får en bra start på den nya veckan.


Läsarnas Ord
Ord från: Netti Starby

Vad roligt att ni ska göra om i sovrummet och så härligt med kaffe i trappan. Kramis <3

2024-04-11 @ 21:22:41
URL: http://starbys.se
Ord från: Annie

Men vilket mysigt fika/gottis! ser så gott ut :) *ler*
Vi kollar med på masked singer och ska kolla ikväll :)
Så bra att din helg var mysig, hoppas denna helg blir lika mysig för dig och er :)

Kramar!

2024-04-12 @ 17:51:38
URL: http://byanniess.blogg.se
Ord från: Enna

Mums vad gott! Trevlig att du närmar dig en ny bok :) Trevlig helg!

2024-04-12 @ 21:13:58
URL: http://sayyeastofashion.blogg.se
Ord från: ullie

jobbigt tat göra om men vansinnigt kul o fint när det blir klart kram

2024-04-12 @ 21:46:02
URL: http://weberskold.se
Ord från: Carolina

Tufft med så mycket sjukdom. Skönt att ni lyckades få en helg fria från sjukdom och låter som om ni verkligen tog vara på helgen. Hoppas att allt är bra med er! :)

2024-04-24 @ 09:30:58
URL: http://knaset.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0