Västtrafik

Imorse satte jag mig på Ö-snabben. Det blev en liten tvist då - chauffören var otrevlig. En passagerare skulle bara säga hejdå till en kompis. Då stänger chauffören dörren mitt framför ögonen på henne, när hon ska gå på. En av passagerarna, som sitter längst fram i bussen, ber chauffören att öppna dörren och släppa på kvinnan på hållplatsen.

"- Jag måste dra en gräns", säger chauffören.

Kvinnan som sagt till står för sin åsikt. Hon får också respons från andra passagerare. Han släpper tillslut på kvinnan som står utanför bussen, men detta efter mycket om och men. Andra felet chauffören gör är att skälla ut både hon som sagt till honom att öppna och även kvinnan som får komma på. En av de utsatta kvinnorna, hon som bad honom öppna, lyckas chauffören knäcka ordentligt. Som chaufför är det inte acceptabelt, att man beter sig så mot sina kunder. Det gäller inte bara chaufförer, det gäller alla människor! Ingen ska behöva må dåligt för något sådant, hon gjorde ju bara rätt! Jag står helt på hennes sida, absolut!

Som ni nog kommer märka, så är inte jag jätteförtjust i Västtrafik... Ni får ursäkta. <3



Läsarnas Ord
Ord från: siri

bra blogg!

2008-10-21 @ 15:38:19
URL: http://livetenligtsiri.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0