När vardag får vara vardag

Med en vardag som passerar förbi (ibland lite väl fort) uppskattar jag alltmer mina obokade kvällar. Då jag efter jobbet strosar runt i matbutiken för att inhandla ingredienser till kvällens middag. Därefter promenerar hem med musik i öronen och med en matkasse i vardera hand. Att komma hem och mötas av en fin R, laga middag till oss två och därefter ha en fortsatt lugn och ledig kväll hemma. Som nu. Det kan få mig att älska livet. När vardag får vara vardag.

Korvstroganoff med ris till middag ikväll.

Vi har bokat kyrka!

Vi har bokat kyrka! Till vår glädje har vi fått tid för vigsel på vår elvaårsdag i kyrkan som vi önskade. Den första augusti var det möjligt att boka vigsel för augusti nästa år och vi hade turen att få en tid. Det kommande giftermålet blir alltmer verkligt nu när vi faktiskt har en tid i kyrkan att förhålla oss till. Så himla glada är vi! ♥

Vi har bokat tid för vigsel.

Inget sammanhang för mig

28 - juli
Att stå nere vid stora badplatsen och tydligt inse att det här på ön inte finns något sammanhang för mig var jobbigt. Känslan inombords skulle kunna beskrivas som ångest (och smått panik), något som det var länge sedan jag kände, i synnerhet här ute på ön. Känslan var så oväntad. Det kändes som att jag stod bland främlingar. Personer som jag vuxit upp med - om än på avstånd - var där med sina barn. Jag har inga. Jag passade inte in. Jag vet att jag inte tänkte och kände logiskt. Jag vet att man inte ska jämföra sig med andra, men jag kunde inte låta bli.

Kanske är ovanstående en del av att bli vuxen.

En helg i Blekinge

Helgen som har gått tillbringade jag och R i Blekinge tillsammans med vänner. Vi bodde på hotell i Karlskrona, upplevde vildmarkssafari och god mat på Eriksberg knappt en timmes bilfärd från vårt boende, besökte Marinmuseet och såg en ubåt på nära håll samt besökte ett söndagsstängt Karlshamn där minnet av Utvandrarna är gestaltat på en höjd intill havet. En fin helg med många spännande möten, god mat och tid med personer som står mig nära. Jag är tacksam.

Helgboende med hotellfrukost på First Hotel Ja i Karlskrona.

Ett utplock av bilder från vildmarkssafarin på Eriksberg.

Fantastisk middag på den fina restaurangen Visenten i Eriksberg.

Besök på Marinmuseet i Karlskrona.

Min R utanför Marinmuseet.

Minnet av Utvandrarna gestaltat i Karlshamn.

Har du varit på något av ställena som jag skriver om i detta inlägg? Berätta gärna!

Sedan tio år tillbaka är det vi som håller hand

Igår, den åttonde augusti, var det tio år sedan jag och R träffades för första gången. Vid kockan två på eftermiddagen för tio år sedan ankom han med tåget till Göteborgs centralstation, därefter fick jag första kramen av honom. Det var första gången jag fick vara i närheten av hans leende. Imorgon har vi varit tillsammans i tio år. Jag minns att R efter vår första helg tillsammans sa att han saknade att hålla min hand. Tio år senare håller vi varandra i hand i princip dagligen. Älskade R finns fortfarande vid min sida och jag förundras över att livet med honom känns så självklart. Vi ska ju dessutom gifta oss! ♥

Jag och R, juli 2018. Fotograf: mamma.

En älskad båtresa

27 - juli
Under skärgårdsturen med passagerarfärjan ut till min barndomsö påminns jag om hur mycket vackert här är och att det finns all anledning att älska denna plats. Det är så vackert att man blir salig! Eftersom att jag inte är ute på ön alltför ofta blir det vackra så mycket mer uppenbart de gånger jag är här. ♥

En älskad båtresa.

Dagsutflykt till Dalarö

Dalarö söder om Stockholm.

När vi hade mamma på besök sista veckan i juli tog vi en dagsutflykt till Dalarö. Se så fint där är! Bortsett från att lapa sol, beklaga oss en aning över den varma temperaturen, promenera runt i närheten av Dalarös hamn och kolla på fina hus samt mumsa på SM-vunnen glass tog vi även bilen förbi Årsta Havsbad. Jag och R flamsade i vattnet och därefter åt vi tillsammans med mamma och hennes sambo samt min syster medhavd picknick och fika. En härlig sommardag!

Glass på Dalarö varav smaker som har vunnit Sverigemästerskapen.

Bad och picknick vid Årsta Havsbad.