Blå lakan

God morgon käre läsare! :D
Att vakna och känna sig glad är verkligen underbart! Just för tillfället känns det som att det mesta är underbart faktiskt. Hihi. Vad beror då detta på? Ärligt talat vet jag inte. Jag vaknade i mina blåa lakan. Nybäddat är bättre än bäst! Fönstret hade stått öppet under natten, så det var svalt i rummet. Att kura ihop sig under täcket, när det är kallt i övriga rummet, det är helg för mig. När man slipper gå upp, slipper stressa, då njuter jag verkligen som mest. Det verkar vara lite blåsigt idag, för jag hörde vinden susa utanför huset. Solen skiner, men täcks av moln i olika nyanser mellan vitt och svart.

Vad händer idag?
Jo, jag tänkte äta frukost snart, jag börjar bli hungrig. Efter det har jag arbete här vid datorn att göra: kolla tågbiljetter, fixa en ny header och sen har jag en skrivar-idé, som jag tänkte börja med. Det är just det jag använder min tid i sängen till. Haha, det där lät fel, så jag ska försöka förklara det bättre. När man ligger där, halvt nyvaken, och bara tänker massa random, det är då jag kommer på mina idéer till vad jag ska skriva. Inte så att jag kommer på en hel roman, när jag ligger där i mina blå lakan. Jag kommer på små idéer, som sedan leder till mer och mer. När jag legat och tänkt där ett tag, känns det som att kroppen ska spricka av idéer och jag måste genast upp och skriva. Så, med all denna energi och dessa idéer, som rör sig i mitt huvud, tänker jag försöka skriva lite idag. Vi får helt enkelt se om det finns tid till det.


Skriva - något som ger lycka i livet.

Hoppas ni får en trevlig söndag!
Kram, Puss & Kyss
/Jasmine

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0