Händerna luktar räkor

Äntligen får man lite tid att sitta här. Dagen passerar med stora kliv. Imon är det söndag. Efter det tisdag. Midsommar närmar sig med jättekliv och julen är snart här igen. Att ta vara på dagen är inte det lättaste. Det man vill göra hinner man sällan med. Samtidigt tror jag inte på uttrycket "Jag har inte tid..." Jag tror att man egentligen har tid med allt, bara det att man inte TAR sig den tiden, som olika aktiviteter i ens liv tar. Man får helt enkelt lära sig att lägga sin tid på viktiga saker, så att man lever det liv man vill leva. Inte det lättaste, men man kan alltid försöka. Jag sitter ju här nu. Att blogga är något av det roligaste jag vet. Inte för att jag vill att alla ska ta del av mitt liv, att jag vill visa världen hur duktig jag är - inte alls så. Jag älskar att skriva, så varför inte göra det officiellt? Vem skadar det, så länge jag håller mig inom ramen av respekt??

Mina händer luktar räkor.
Detta efter att ha hjälpt pappa med att skala räkor till middagen. Det luktar... inte så gott, men man kan alltid hoppas att lukten av havets djur försvinner. Det är himla gott att äta, men lukten kan jag inte påstå att jag gillar. Det luktar så... starkt. Kanske är det just den starka lukten, som får mig att rycka till. Jag gillar inte att bli överraskad av en viss lukt. Det är mycket godare om man sakta men säkert känner en viss svag doft. Nej, nu snackar jag inte om det man ibland ger ifrån sig från munnen eller från den bakre delen... (Jag var bara tvungen att skriva det, eftersom jag tänkte på det hela tiden, då jag skrev.)

Jag har fått gjort en hel del idag:
- varit med Katja
- städat: torkat av allt som går att torka av, dammsugit, tvättat golvet och bäddat rent...


... eftersom det nu är tapetserat i mitt lilla hörn nu. Tack pappa.

- och skalat räkor.

Det är väl inte dåligt? Jag skulle gärna gjort så mycket mer, men ikväll prioriterar jag att vara med Katja. Det var längesen och jag har saknat henne. Hon frågade om jag hade någon bra film, som vi kan se under kvällen, men jag sa nej. Jag ser hellre 'Robinson 2009'. Det får jag inte missa! Har man nu följt alla avsnitt som gått på teve, kan man inte bara missa ett sådär. Ja, jag kan se det imon, men det är på något sätt inte samma sak. Gillar inte det jag gjort på senaste tiden: jag skjuter upp och skjuter upp saker hela tiden. Vissa saker måste göras och det tänker jag ta itu med imon. Tågbiljetter SKA kollas. Headern fixar jag mer än gärna, så... Ja, jag sitter här imon igen - precis som alla andra dagar. xD

Hoppas alla får en trevlig kväll!
KramKram

Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

Hörnet blev verkligen underbart fint! <33

Du är väldigt duktig som städar och fixar! Du gör mig så stolt! ;P



Ja, Robinson får man för allt i världen inte missa! xD

Och jag hjälper dig mer än gärna med bloggen, så kan vi kolla på biljetterna sen.



Jag älskar dig!

Puss och kyss

Din Rickard

2009-04-18 @ 18:09:37
Ord från: becka

haha, de börja lukta räkor här när jag läste! kanske är katten.. ^^



kram <3 :d

2009-04-18 @ 22:50:57
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0