Klänningen köpt

Äntligen! Mamma var väldigt snäll och mötte mig, så att vi kunde kolla på klänningen. Vi gick till GinaTricot på Backaplan. Personligen tycker jag att affärerna i sin helhet är bättre där. Det är mer ordning och därför hittar man lättare i affärerna. Jag fick köpt min klänning, dock inte den jag tittade på. Istället blev det den här...



 
Röd klänningen med vita prickar.

Ja, jag vet att den skriker 'Röd!', men så är nu fallet. Jag har inte använt klänning på... ett år och då var jag påtvingad den rosa valklänningen, som jag kallar det. Namnet har den fått, för att jag tycker att jag i den ser ut som en uppblåst val. Man har sina idéer. I alla fall. Jag provade klänningen jag egentligen kom dit för att köpa, men den passade varken mig eller mamma i smaken. Den var för söt och inte alls en klänningen jag vill ha. Istället hittade vi den prickiga. Jag var först lite skeptisk. Kollade på den, när jag var ensam på stan och nu fanns den där igen. Mamma tyckte jag skulle prova den, så varför inte? Den var faktiskt lite söt på mig.
Jag har hört av flera stycken, att de inte kan tänka sig mig i klänning.
Därför har jag nu valt att inte lägga upp bilder på, när jag har klänningen på mig. Det får bli en överraskning. Jag provade en likadan klänning, fast svart med vita prickar. Den var också fin, men ändå lite tråkig. Jag går nästan alltid runt i svart och tyckte nu att det var dags för en förändring. Jag kommer alltså komma till avslutningen i en skrikande röd klänning. Hur många kommer inte lägga märket till mig? Jag hoppas att jag slipper uppmärksamhet, men man får väl räkna med lite skumma blickar.

/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Jag önskar jag kunde vara där för att se dig i den. <3

2009-04-27 @ 22:03:13

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0