Slutet av april


(Nej, jag kan inte låta bli att ladda upp den i stort format.)
De vita blommorna fick mig att tänka på maj...


Vår! Underbara vår! Eller vänta nu... Räknas det som vår, när det är 20 grader ute?? Jag undrar jag... Ärligt talat så hatar jag denna värme. Det är svettigt och äckligt. Mitt huvud gör så att allting blir körigt och jag orkar ingenting. Värme = No, thanks.

Förutom att jag har gått runt och klagat på värmen större delen av dagen, har jag - självklart - klagat på massa annat också. Min spanskalärare är enligt mig inte alls en bra lärare. Hon är elak, det är vad hon är. Vi hade 15 glosor till idag. Hur kommer det sig då att hon skriver upp 28 ord på tavlan? Jo, hon tror tydligen att vi ska komma ihåg även de glosorna vi hade till förra veckan. Hallå? Hur ska vi kunna komma ihåg alla ord? Man behöver repetera ord många gånger, för att komma ihåg dem. Självklart ska du kunna dem, när det är förhör, men efter det kan man ju inte komma ihåg alla. Sur blev jag och det förstörde även nästa lektion. Läraren i gymnastik hade sagt till mig i måndags att vi skulle vara ute idag. Jag och några andra begav oss till mötesplatsen, men fick där reda på av en annan lärare, att vi skulle vara inne. Så, det vara bara att gå tillbaka igen. Då hade de redan börjat med det så kallad 'Bip-testet' och det gick inte att hoppa in. Jag blev ledsen, kände mig misslyckad och gick in i omklädningsrummet och satte på mig vanliga kläder igen. Varför? Benen bara gick och jag var inte på humör. Ja, låt mig göra det...

Imorse började pappa tjata på mig. Enligt honom måste jag öppna brevet från gymnasieintagningen. Jag vill inte. Jag behöver tid att förbereda mig, tid att tänka igenom det hela. "Snart är det för sent." Ja, men jag skriter i det. Hm... Pappa sa att jag måste öppna det under denna vecka... Blir väl att kolla på det ikväll, deppa vid scrap-bookingen och sen sova. Gå till skolan imon? Det beror helt på. Jag orkar inte tänka på mer. Det räcker som det är. Och som om detta inte vore nog, så låg det två brev från Kunskapgymnasiet i brevlådan... Är det där jag kommit in? Fatta då hur besviken jag kommer att bli...

Jag vill sätta mig ute på altanen. Eftersom jag inte klarar av värmen, blir det parasollet fram. Ska läsa ut boken 'Räcker det om jag älskar dig?'. Efter det ska jag läsa favoriten 'Syskonkärlek'. Hoppas jag klarar av att läsa den, utan att bryta ihop totalt...

Puss

Läsarnas Ord
Ord från: Alexandra

sv: Precis- håller med totalt!

2009-04-29 @ 16:36:07
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Ord från: Rickard

En väldigt vacker bild måste jag säga - och jag tror storleken bara förstärker känslan jag får av den.





Jag blir väldigt glad av den. :D <3





Jag älskar dig!

Pussar

Din Rickard

2009-04-29 @ 19:03:17
Ord från: becka

bilden var vldigt fin, och jag vill ha duggregn ! Lite regn skulle sitta gott.. (älskar regn, hatar som du, värmen..) Var inte nervös över intagningen, det blir som de blir och vad det än blir så blir det bra, ge det en chans!!



kram

2009-04-29 @ 19:21:30
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: AMANDA FALK

fin bild!

Sv: Haha blev ingen vila för mig heller :)

2009-04-30 @ 16:36:56
URL: http://amandajosefine.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0