Besök på Linus Landställe

I tisdags åkte jag och Rickard till Linus landställe. På vägen hämtade vi upp Tommy (en kompis till Linus och Rickard). Det var väldigt varmt i bilen, så det var inte så behagligt att sitta i bilen i över tre timmar. Men vi kom fram tillslut. Linus land låg väldigt fint vid en sjö. Ett stort hus med ett badrum, ett kök och två sovrum. Jag och Rickard sov i det ena sovrummet. Tommy, Linus och Alex (en kompis till grabbarna) sov inne i rummet intill. Resten av Linus familj sov i de två stugorna, som har byggts till i efterhand.
Strax efter vår ankomst bjöds det på tårta. Varför? Först trodde jag det var, för att Linus pappa fyller år idag. Jag tyckte dock att det var lite konstigt, eftersom man sällan bjuder på tårta några dagar innan, om det finns möjlighet att fira dagen till ära. Som jag trodde, var det inte därför vi fick tårta. Anledningen var istället att Linus föräldrar firade tre år som gifta. Hihi, lite gulligt faktiskt.
Vad gjorde vi då på landet? Alex var på landet, för att under en period ta intensiva körlektioner. Det var alltså bara jag och tre grabbar, som hade dagar av slapphet. Alex följde trots sina lektioner med på lite äventyr. Efter att vi hämtat honom på tisdagen, åkte vi till DollarStore. Där köpte vi alla godis. En hel burk för 20 kronor... eller en ännu större för 30 kronor.


Jag, Rickard och Alex valde att köpa en liten burk för 20 kronor.
Linus och Tommy valde den mer extrema varianten...


Vi satt och tryckte i oss massa godis under de tre dagarna. I kombination med film, kortspel och många skratt fick vi tre väldigt trevliga dagar. Några vistelser nere på en närliggande badplats blev det också. Det var underbart att svalka sig i sjön. Jag är dock lite skeptisk, när det inte är saltvatten jag badar i. Hehe, lilla jag är nog lite bortskämd med havsvatten...
På väg ner till sjön blev det lite bilder. Jag, Rickard och Linus plåtade för fullt. Tommy sysselsatte sig med annat, så som att kasta en boll över inhägnade områden.


Badplatsen, som vi besökte minst en gång per dag.
Hade vi inte tagit ett dopp, hade vi varit stekta i värmen.


 
Ett minimalt urval av promenaden.
Fler bilder kommer att laddas upp i min Bilddagbok, när jag kommer hem.

När man har möjlighet att köpa billiga saker, då ska man väl passa på?

Är det som jag hört, att man måste skaffa sitt eget material till gymnasiet. Att alla kollegieblock, pennor och dylikt ska inhandlas av eleven själv? Jag har hur som helst laddat upp med material inför skolstarten. Tre rutade kollegieblock för en tia och 24 stycken pennor i olika varianter för två tior. Det kändes bra och jag är mycket nöjd med mitt inköp.


I'm ready inför skolstarten!

Hoppas att ni alla har det bra!
Kramar

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0