Dagen innan gymnasiestarten

 Imon... eller kanske ska jag skriva idag, eftersom klockan har passerat tolvslaget? Måndagen den 17 augusti börjar jag på gymnasiet. Det har sen länge varit inskrivet i min kalender. Med rosa och blå penna står allt jag fått reda på och förhoppningsvis står där allt, som jag behöver veta.
Jag börjar känna mig lite nervös, men det är inget märkvärt. Min nervositet kommer inte besöka mig, förrän jag är på väg till skolan. Då jag ser byggnaden, ingången, andra elever... När jag går in genom porten, letar mig fram efter rätt sal, sätter mig i salen... och är där! Ja, snart går startskottet för min gymnasietid!
I allmänthet känns det väldigt bra än så länge. Jag tvivlar en hel del på om jag valde rätt eller inte. Det återstår att se. Jag kan ändå inte göra något åt saken nu. Dessutom är det ett stort beslut och jag vet, att jag inte är redo för att ta det beslutet nu ändå, så det får vara.

Mitt motto, som jag ska försöka hålla mig till under de kommande tre åren: "Var dig själv."
Hur tror ni att det kommer gå för mig?
Kommer jag klara det eller bryta ihop efter första dagen?
Hur gick det för er? Något pinsamt som hände? Bästa händelsen? Överraskande besked?

Kram
/J

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Det kommer gå helt felfritt för dig.

Det gick nog väldigt bra för mig första dagen.

Jag tror inte det hände något pinsamt.

Det bästa som hände var nog att jag överlevde dagen.

Och något direkt överraskande besked tror jag inte att jag fick. Förutom att jag blev placerad bland de... lite mer begåvade i klassen.



Jag älskar dig!

Pussar

Din Rickard

<3333

2009-08-17 @ 00:43:45
Ord från: Fru Sessan

Tack för hjälpen! Insåg att alla tyckte olika, men vi har nog enats om en bild som ska förstoras. Däremot vet vi inte om den ska vara i svartvit eller i färg, vad tycker du är snyggast?



---



Psst. har äntligen bloggat om vigselringen enligt många läsares önskemål. Visst är den läcker!!

2009-08-17 @ 15:59:36
URL: http://sessan82.blogg.se/
Ord från: Julia

sv: Jo, det skrev du, och du anar inte hur mycket det värmde och hur mycket dina kommentarer fortfarande värmer!



Ditt motto verkar jättebra, håller du dig till det ska du se att det löser sig på vilken linje du än går. Hoppas du har haft en bra första dag på skolan, uppdatera gärna om det sedan :D

2009-08-17 @ 17:49:45
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Ord från: LeChatGarcon

Det kommer gå åt helvete ;) Hoppas det värmer!

2009-08-17 @ 20:18:26

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0