Kristallen 2009

Ikväll fick vi följa med på en resa genom teve-världen och se vad som har skett under året som gått. Ganska trevligt att sitta där nere med pappa och L och bara se ett enkelt underhållningsprogram. Inget komplicerat, bara rent nöje. Jag sitter sällan och ser på teve, så att veta vilka alla program är, var inte det lättaste. Jag försökte ändå hänga med, för att nu kunna presentera några av de segrande programmen för er - speciellt för dem, som inte såg programmet.

'Häxan Surtant' blev vinnare i kategorin 'Årets barnprogram'.


Häxan Surtant driver ett Aktiebolag.

Jag tycker verkligen att rätt program vann inom kategorin. Jag, som är alldeles för gammal för att se på barnprogram (Det finns nog ingen direkt gräns, men jag anser att jag är för stor.) , kan fortfarande tycka att det är roligt att se på Häxan Surtant. Hennes idéer är väldigt speciella och enkla. "Får inte jag äta tårta, så ska ingen annan heller få göra det." När hon inte får, som hon vill, väljer hon väldigt ofta att trolla bort det, som gjort henne illa berörd. Hon är en härlig karaktär!


En man som kommit långt inom branschen för teve.

Årets hederspris gick till Robert Aschberg. Jag var bara tvungen att skriva ner citatet han sa i direktsändning. Det var hans första länk in i tv- världen, som sa följande; "-Antingen knullar du kameran eller så knullar kameran dig." Haha, jag tycker det var ett helt underbart citat. Jag kanske inte fattade det exakt så, som det var tänkt, men... Hur uppfattar ni det? Vad ger ni mig för förklaring?

Fredrik Skavlan fick pris för 'Årets humorprogram'. Han fick också en egen kristall, eftersom han vann nomineringen som 'Årets manliga programledare. Mycket roligt för honom. Dubbel- grattis, eller vad man nu säger!
Titeln 'Årets kvinnliga programledare' gick till Carina Berg. Hon var verkligen glad och rörd, när hon gick upp på scenen och tog emot kristallen.
'Mia och Klara' fick kristallen för 'Årets humorprogram'.

'Årets Program':


På Spåret!

Hoppas att ni också har haft en trevlig fredagskväll!
Kram


Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

tack så jättemkt sötnos! hoppas det är bra idag =)

2009-08-29 @ 09:39:41
URL: http://sannakumlins.blogg.se/
Ord från: Jossan♥

tack <3 vad roligt :) allt bra? gillar du hello kitty? anmäl dig gärna till tävlingen på min blogg ;)

2009-08-29 @ 11:13:56
URL: http://ligon.blogg.se/
Ord från: LeChatGarcon

Tror nog han menade "Antingen äger du kameran, eller så äger kameran dig", men han ville vara fräck och använda ett tabuat ord i direktsändning.

2009-08-30 @ 00:01:28
Ord från: elin

sv: tack tack , togs för halvårsen. =)

jo, får väl kolla sen istället ;)

2009-08-30 @ 13:55:24
URL: http://marnfeldt.blogg.se/
Ord från: Michael Jackson | Minnesblogg

Ha en bra dag!

2009-08-30 @ 14:12:42
URL: http://mjackson.blogg.se/
Ord från: Julia

sv: Åh tack snälla Jasmine! Du värmer mig inifrån och ut!



Jag får mig också ett gott skratt åt Häxan surtant allt som oftast, trots att jag egentligen har gått över "tillåtet-åldern" med råge! Jag väljer att strunta i det och undertrycker inte mina skrattsalvor. Jag älskar fortfarande att se alla gamla Disneyfilmer också :)

2009-08-30 @ 19:30:54
URL: http://juliapysslar.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0