... min kropp kändes så fin.

... och linnet drog jag över huvudet. Såg min profil i den lilla spegeln på väggen. Jag såg för en gångs skull inte så tjock ut. Visst, jag var inte den smalaste kvinnan i världen, men jag var nöjd. Jag trivdes med min kropp och imorse tyckte jag faktiskt att jag såg vacker ut. Det var längesen, som min kropp kändes så fin.

Idag kan jag erkänna att min kropp är fin. Ja, det är den faktiskt - jag bryr mig inte om vad ni tycker. Jag gillar min figur precis som den är. Jag ska inte skriva att äran helt och hållen är min, att det är jag som insett att alla ser bra ut på sitt sätt. Nej, istället vill jag tacka min pojkvän och mina vänner. Rickard har alltid sagt att min kropp är fin, att jag duger som jag är. Mina närmaste vänner hjälpte mig väldigt mycket, när jag var på väg att sjunka. Jag ville gå ner i vikt, men de fick mig att äta. Tack snälla för det.

Det behövs inte mycket, för att en annan människa ska må bättre och tro på sig själv.
Lika lite elakheter krävs det, för att en människa tar steget och försvinner.
Sluta att säga elaka saker. Jag vet att människan har en ond sida utöver den goda, men du har ändå ett val. Nästa gång du ska låta en groda hoppa ur din mun, tänk då efter. Mår jag bättre av att säga, påpeka detta? Hur kommer personen jag kritiserar att reager och vad blir konsekvenserna av min handling?

Var snälla. <3


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Jag har inte bara sagt det - du har hela tiden varit fin!

Jag älskar dig för precis den du är! Jag vill inte att du ska ändras - och framförallt inte för någon annans skull, än din egen.



Jag älskar hur du skriver, hur du uppmanar och hur du visar vägen. Fortsätt med det. Du gör gott. <3



Puss

Din

2009-08-27 @ 18:58:08
Ord från: Julia

Sweetie, du skriver så det känns i hela kroppen... det är inte många som kan gripa tag i mig på det sättet som dina ord gör... Jag vet att du skriver för din egen skull, det gör man ju oftast och du ska inte låta någon annan bestämma vad du ska skriva om, men du ska veta att det berör mig. Även om du skriver för dig själv, så hjälper det i andra ledet mig. Tack <3

2009-08-27 @ 21:18:30
URL: http://juliapysslar.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0