GöteborgsSymfonikerna & Twisted Feet 2009

Mamma och jag fick en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans på stan.
Vi gick först ner till Kanaltorget, för att se på Twisted Feet. Mycket roligt! Det var en sådan ovanlig atmosfär inne i tältet. Det är sällan man får uppleva något liknande. Jag kände mig inte riktigt hemma, men det kändes ändå, som att alla var välkomna - oavsett kultur, bakgrund, kön eller religion. Det var härlig stämning och jag stod i ett moln av beundran.
Efter uppträdandet hade det börjat regna ordentligt. Vi var väl medvetna om, att dagens väder inte var det bästa, men envist gick vi och kollade på en fotoutställning med bilder från Sydafrika. Fina bilder. Mamma blev riktigt sugen på att åka dit - ett mål hon har vilja besöka länge. Jag blev dock inte lika förtjust. Visst var det fint, men nej. Jag föll inte för det, som vi såg på fotografierna.
Det dröjde ett tag, innan GöteborgsSymfonikerna skulle spela på Götaplatsen. Vi passade på att äta en så kallad middag, som idag blev kebab mitt i stan. Jag älskar det! Med långsamma steg gick vi sedan upp längs avenyn...


Ett snålt urval från konserten, men det är svårt att ta bilder på långt avstånd.

Det var inte mycket folk, som kommit dit för att se på GöteborgsSymfonikerna. Mamma sa att det alltid brukar vara fullt med folk, när de spelar. Det var inte så denna afton. En av anledningarna till att det inte var så mycket folk, kan ha varit att de inte spelade 'publikvänliga stycken', som mamma uttryckte det. Jag kände inte igen ett enda. Samtidigt kan jag väl erkänna, att jag inte är mycket för klassisk musik. Visst, viss musik inom genren 'klassiskt' är helt okej, men ibland skär det sig i öronen på mig.
Vi stannade inte så länge. Mamma verkade inte tycka att det var så bra, som hon först hade trott. Själv var jag väldigt ointresserad. Satt på bänken bredvid mamma och passade på att svara på sms från Rickard.
När mamma kände sig mätt och belåten på klassisk musik, gick vi tillbaka längs avenyn. IKEA skulle stå vid Storan till klockan åtta, men när vi kom dit, hade de gått - för tidigt. Mamma fick alltså inte sin katalog. Dåligt.
Det blev glass också. Hihi. Min mamma är så snäll. Ett plus var att glassen var så himla god! Smakerna hjortron, kanel och svartavinbärssorbe smakade delikat i mun!
Vi tog en sväng bort till Nordstan, för att se vad som försiggick där. Dött. Hela Göteborg var ganska dött igår. Det var ju folk ute, men inte alls som det varit de andra dagarna. Kan det ha berott på vädret?
Eftersom det inte fanns mycket att se i köpcentret, gick vi tillbaka längs avenyn. Mamma var törstig, så det blev ett besök på KonsumAvenyn. Mamma bjöd mig på en drickyoghurt. Tack. Jag hade också fått en Toblerone tidigare under eftermiddagen, så nu hade jag lite reskost för hemresan.


Det är extra svårt att fota ett rörande objekt, men jag försökte i alla fall...

Den största anledning till varför jag och mamma var i stan, var för att vi ville se, när Twisted Feet uppträdde på Götaplatsen. Vi hade gått och väntat hela dagen och nu började föreställningen! Det var inte speciellt mycket folk, som hade kommit för att kolla på showen. Det var alltså inte 'helt knökat' ((för er som inte förstår) (= så fullt med folk, så att man knappt kan komma fram i folkmassan). Rätt skönt. Det underlättade för mig, när jag skulle gå där ifrån. För att jag inte skulle komma hem så sent och också undvika att behöva sitta och vänta på en annan ö i en timma, var jag tvungen att gå tidigare. Jag missade finalen, men det var okej. I sådana här lägen får man jämföra alternativen och besluta sig efter, hur mycket man är beredd att utstå.
Som vanligt sket sig kollektivtrafiken. Jag kunde inte undvika att bli orolig, när spårvagnen var över tio minter sen. Skulle jag hinna med båten, eller var det till att sitta och vänta halva natten lite varstans? Jag hann som tur var och var hemma vid elva. Det tycker jag var lagom.

Tack för en trevlig dag.
Speciellt tack till mamma. <3

Kramar

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Det låter verkligen som en heldag på stan med mycket rörelse.

Måste ha varit underbart skönt att komma hem ordentligt. <3



De två första bilderna är otroligt snygga! Bra taget! :D



Jag älskar dig

Pussar

Din Rickard <3

2009-08-16 @ 14:27:53

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0