Viktigt med kläder?

Jag var på Ungdomsgruppen ikväll. En tjej där sa, att det är väldigt viktigt med kläder och vad man har på sig, om man går på Vittra. "Har man inte rätt kläder, kan man inte passa in!" Hm... Det blir himla tråkigt för mig. Jag går inte klädd som alla andra. Säger inte att jag har en unik stil, men jag säger heller inte att jag ser ut som alla andra i min ålder. Jag går inte runt i korta ljusa shorts med en fladdrande topp i en utstickande färg. Jag är inte det sötaste som finns. Jag sminkar mig inte. Jag har inte stora stickade koftor, som nu i höst är så populärt.
Måste man vara som alla andra? Är det fel att vara sig själv?
Är det verkligen så viktigt med kläder? Måste man ha de rätta kläderna - den rätta stilen - för att bli accepterad?
Jag kan verkligen inte förstå, hur man kan döma en annan människa på hans eller hennes kläder.
För det är väl det de gör, eller? Om jag inte går runt i likadana kläder som alla andra, betyder det att jag är dum i huvudet, att jag är otrevlig och inte är värd att lägga märket till? Finns det verkligen människor, som är så blinda, att de inte ser människan bakom allt smink och alla kläder av olika märken?

Om de flesta eleverna på Vittra inte ser verkligheten och vår världs alla sidor, kommer jag då passa in? Är Vittra skolan för de blinda, som inte ser världen vi lever i? Jag trodde Vittra stod för verkligheten, möjligheter och olika individer. Kanske hade jag fel...

Läsarnas Ord
Ord från: Therese

Tack! :)

2009-08-21 @ 08:20:01
URL: http://pingwe.blogg.se/
Ord från: Matilda Barnboksillustratör

vilket bra inlägg, och du har så rätt! tråkigt med folk som bara tänker på ytan, tänk vad mycket de missar!

men det är ju mest synd om dem då.



sv: tack så mycket! vad gullig du är!

2009-08-21 @ 14:59:39
URL: http://www.matildasalmen.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0