Dagens känsla



Jag vill flyga bland molnen,
långt bort härifrån.
Till en plats där ingenting är som här,
där allt och ingenting spelar någon roll.
Där folk inte bryr sig, där de bara är.

Högt, högt vill jag flyga, liksom ingen annan gjort.
Jag vill inte se den blåa himlen med vita moln.
Det jag vill se är ett vitt universum med rosa elefanter.
Riktigt högt vill jag flyga.

Jag vill drömma om något annat, inte stanna här.
Se ljuset och le på nytt.
Så vilsen och så ensam, nej tack.
Ty se det arma barn, som bara sitter där.
Helt handlös och svag.
Lik en blomma som sakta vissnar.

Då man inser att allt är förbi,
då kan man inte vända åter.
För det förflutna har sin tid
och vi lever i nuet.
Framtiden är nära, men hur nära då?
Kan jag ta på det som ska ske,
eller är det bara att vänta?

Aj, aj och nej, nej.


Av Jasmine


Läsarnas Ord
Ord från: I Z Z A H ~ S V A R A R

hehe okej =)



Kolla gärna in mitt senaste inlägg =)

2009-12-10 @ 01:02:31
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0