Film - Stardust



Filmen börjar och jag fylls av en magisk känsla. Den är bra redan från första minut och in i det sista. En av de bästa filmerna jag har sett  - verkligen! Den kommer självklart in på min topp-lista av filmer. Den var helt underbar!
Med magi, spänning, romantik och onda häxor får vi följa med på ett äventyr bortom alla gränser. I början går det ganska snabbt och det är svårt att hänga med. När man väl har kommit in i filmen, klarnar allt och man kan bara njuta av en riktigt bra film. Stardust är verkligen en storfilm!



 


Lite bilder från filmen.

Det hela börjar med att en ung man passerar muren och kommer in i en annan värld, en liten by där en stor markand pågår. Han går runt, kollar och får vara med om ett litet äventyr. Efter händelsen springer han tillbaka genom muren och vill helst glömma det som hänt. Nio månader senare får han en korg till sin dörr, en liten pojke vid namn Tristan. Han växer upp och vi får följa honom på ett magiskt äventyr. Han letar efter Stjärnan, för att kunna få sitt livs kärlek. Kungen i den magiska världen är döende och en av hans söner ska få ta över tronen - han som kan göra en viss rubin röd igen. Mitt i allt detta jagar även tre onda häxor Stjärnan, i hopp om att få sin ungdom tillbaka. Alla jagar stjärnan, den vackra Stjärnan som glänser av lycka.

Jag kan verkligen rekommendera Stardust!
Om man har fallit för berättelsen om den förtrollade världen Narnia, tror jag att man också kan föredra Stardust väldigt mycket. Kanske är Stardust en kortare version av Narnia?

Har ni sett Stardust? Vad tycker ni om den? Hur många stjärnor får filmen av er?
Jag ger Stardust fem stjärnor av fem möjliga.

Kram
Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: becka

åh, jag

älskar stardust. Har sett den flera gånger. :)

2009-12-20 @ 13:53:11
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: Louise

Älsssssskaaaar den filmen det var såååå sjuuuukt bra! Fast jävligt äckliga personer ibland!



<3

2009-12-20 @ 14:07:39
URL: http://lovestorm.blogg.se/
Ord från: Doe

njae, du...den får 2 stjärnor av 5 möjliga...såg den för 1 år sen och vad jag kmr ihåg så va den smått roande i sina stunder, men den lackade inlevelse och det var rent av fjollig komik. Romans messigt helt ok. Men för konstig för barn, för fjollig för vuxna.....den va ju mystik i början men sen så tappade den ju allt när den övergick till att bli något mella Xena och Sabrina...Inget att se för min del:P

2009-12-23 @ 00:33:11

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0