Julvandring på ön


Karta över julvandringen.

HejHej i juletid!
Idag har det varit julvandring här på ön. Jag och Rickard var ute i två timmar. Det tar sin lilla tid att gå runt. Man kan nog gå vandringen snabbare än vad vi gjorde, för vi tog en liten omväg. Jag visade Rickard var Kärleksstigen ligger. Det har liksom blivit en speciell plats för oss. Kärleksstigen har fått en speciell plats i vårt förhållande...



Efter vår lilla omväg kom vi ut på stora vägen och hade en bit framför oss, som skulle föra oss över nästan hela ön. Hela grejen med vandringen är att folk säljer saker som marmelad, bakverk, keramik, konst, godis och glögg. De håller till i sina lador, på verandorna eller i något litet rum intill sitt hus. Det finns också folk som hyr bord i Röda Ladan och då ha chansen att få sålt sina saker där.
Jag tycker det är jättetrevligt att gå på julmarknad - speciellt med personer jag tycker så mycket om! Man träffar också mycket folk, så det blir en social bit i det hela. Pappa och L tycker inte alls att det är kul att gå på Julvandringen, så därför hade jag bara Rickard till sällskap, men det räckte gott och väl. Det var mysigt att bara gå vi två. Vi mötte pappa och L, då de skulle till Värdshuset för att lyssna på Spontana Kören. Julsånger är väl alltid uppskattat, eller?
Det blev inga inköp från marknaden och knappt några smakprov från min sida. Men det var trevligt, socialt och julstämningen fyllde mitt inre. Synd bara att det inte är någon snö ute. Då hade det varit en riktigt julig vandring.

Vad tycker ni om julmarknader? Är det något att ha?
Brukar ni besöka julmarknader? Kanske andra marknader?

/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: I Z Z A H ~ S V A R A R

tack =)



så är allt bra med dig då ?

2009-12-07 @ 05:11:10
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Ord från: I Z Z A H ~ S V A R A R

hehe.. tog absolut inte illa vid mig då det gäller kommentaren för det är ju sant, men kan man ej sova så kan man ej tyvärr :( har nämligen sömnproblem och har haft det i några år :S

2009-12-07 @ 05:13:15
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Ord från: becka

Jag

älskar marknader.. Att få se lite annorlunda grejer (drömfångare t.ex) som man inte får se så ofta! Det är som när jag kommer in i ett antikvariat eller bibliotek. Kan gå runt i timmar och bara kolla!



Kram <3

2009-12-08 @ 21:18:55
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0