Nationella provet i Matematik A



Min tisdag börjar med att jag sitter i skolan klockan halv nio och ska skriva nationella provet i Matematik A. Jag har egentligen ingenting emot det. Jag gillar matte, speciellt på morgonen. På eftermiddagen är jag så trött, så för mig passar det fint. Jag har nu gjort första delen. Det gick ganska bra skulle jag tro. Inte full pott, men helt okej. Det är inte så svårt. Läraren ska alltid skrämma upp en inför dess stora prov - på gott och ont. Man ska ta det seiöst, men inte bli helt till sig. Visst, det nationella provet visar ganska bra var man ligger, men det är ju inte avgörande för slutbetyget. Om några minuter är min rast slut och jag ska återvända till salen och skriva andra delen. Önska mig lycka till?
Matematik har alltid varit min stara sida. Om jag har uppfattat min lärare rätt tror jag att mitt slutbetyg i Matte A blir Vg. Kanske Mvg, om hon inte är så fast vid dessa "solar" man ska ha för högsta betyg. Jaja, vi får helt enkelt se hur det slutar. Vid veckans slut tänkte jag skriva, vad jag tycker om första terminen här på Vittra. Spännande, eller hur? Skvaller är väl något som alla uppskattar... (Lite ironi, men också sanning.)

Ha en fortsatt trevlig tisdag!
Kram
Jasmine

Uppdatering 091215 kl. 12.27: Den andra delen gick inte så bra... De första uppgifterna gick rätt okej, men sen blev det svårare. När det var en halvtimma kvar sket sig allt. Uner provtidens gång drack jag väldigt mycket vatten och det straffade sig nu. Jag höll på att kissa ner mig - helt seriöst. Jag kunde inte koncentrera mig alls! Fick man gå från lektionen? Jag hade ingen aning, men tog beslutet att det bara var att hålla ut. En kvart klarade jag, sen var jag verkligen tvungen att lämna salen. Jag lämnade in mitt prov, vilket inte kändes bra. Jag kommer inte få högsta betyg, det är jag säker på. Om jag ens får några poäng på de sista uppgifterna ska jag vara glad. Hm... Ja, det känns sådär. Jag kan inte påstå att jag är speciellt nöjd. Tyvärr.
Nu ska jag äta lunch. Om jag förtjänar det vet jag inte, men... Ja.

Uppdatering 091215 kl. 13.37: Jag är jättetrött. En hel förmiddag av matte-tänk och jag känner mig svimfärdig. Jag vill bara sova. Jag som har fullt upp idag! Antar att jag får försöka stå ut, det är ju ändå bara roliga saker som sker efter skolan. Kanske kan jag ta det lite lugnt och försöka få energin jag behöver för att orka med resten av dagen. Jag vill sova.


Läsarnas Ord
Ord från: PÁSCAL UF.

Hej, vi är ett UF-företag från Linköping som tillverkar och säljer armband!

Nu har vi lagt upp en hel del nya armband på vår blogg så tveka inte på att kika gärna in hos oss! Psst.. alla armband kostar 60:- med inräknad frakt och emballage! Mvh Páscal UF.

2009-12-15 @ 14:51:02
URL: http://pascaluf.blogg.se/
Ord från: David

Hehe, var glad att du slipper ha examen :P 2 st 1 h 30 min prov varje förmiddagen i en vecka. Talk to you sometime soon.

2009-12-15 @ 22:54:26
Ord från: Jasmine

Svar till David: Stackare. =/ Hoppas att det går bra på alla proven. Du klarar det säkert jättebra. ;) Jag tror på dig.

2009-12-16 @ 10:26:26
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0