Röda&Gröna Mördegskakor

Hos mamma har det alltid varit julbak i december. Knäck är ett måste och så var också de röda och gröna kakorna, som jag och min syster gjorde när vi var små. Det var flera år sedan de bakades sist och konstigt nog blev jag i år sugen på att göra dem igen. De smakar inte gudomligt, men är helt okej. Det är nog nöjet att göra dem som uppskattas - inte smaken.

 
Jättefint att dekorera med silverkulor eller hjärtan.

Att leka med karamellfärg är himla mysigt. Speciellt när man blir helt röd om händerna. Jag lyckades i alla fall få till en mysig bild. Vad tycks?

 
Jag tycker det ser ut som ett hjärta eller något liknande.



Tyvärr blev årets gröna och röda kakor inte så lyckade. Halva satsen lyckades jag bränna i ugnen. Så lyckat...


Mitt misslyckande; brända kakor...

/Jasmine


Läsarnas Ord
Ord från: elin marnfeldt

sv: jaa :( tack tack så mycket! :D

2009-12-13 @ 12:50:21
URL: http://marnfeldt.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0