Tid till allt och ingenting

Folk påstår att de inte har tid, att tiden inte räcker till och att hela livet är så stressigt. Förra veckan var en av casets lektioner just 'tid'. Det var väldigt intressant och jag kom fram till en slutsats: Vi har inte tid, vi får ta oss tid. Alla har vi lika mycket tid, skillnaden är hur vi använder den.

Jag känner att jag har för lite tid inte tar vara på min tid. Bloggen dalar och inläggen blir färre och färre. Förlåt. Det känns i hjärtat. Jag som verkligen älskar min blogg är inte alls lika bra på att visa det. Jag har slutat be om ursäkt för att jag inte uppdaterar bloggen, men nu känns det faktiskt som att jag behöver skämmas lite...

Rickard flyttade ju ner i söndags och bor nu hemma hos mig, L och mamma. Det är absolut inte hans fel - absolut inte! Jag väljer bara att inte sitta vid datorn lika mycket. Dessutom har det varit en hel del att göra, när jag väl är hemma. Därför försöker jag passa på att skriva mina inlägg i skolan. Det går ganska bra skulle jag tro, eller vad tycker ni?
Idag har jag hur mycket tid som helst. Min redovisning startar klockan två, så jag har en lång lunchrast. Dessa timmar tänkte jag ta till vara på och kolla alla bloggar jag inte läst på länge. När man följer tjugo bloggar via Bloglovin' ramlar det in en hel del inlägg, om man så bara missar en kväll. Men det är kul och jag klagar inte.

I helgen ska jag vara ute på ön, hos pappa. Rickard kommer också med ut. Det kommer bli väldigt mysigt, det är jag helt säker på. Min pojkvän slutar jobbet runt fyra och det är därför inte säkert att han hinner med båten som går en halvtimma senare. Inga problem, vi får ta båten efter. Vi kommer alltså vara hemma senast klockan sex, lagom till middagen kanske?
Lördag blir nog bara mys medan söndagen bjuder på en lång promenad. Det är nämligen julvandring på ön. Jag berättar mer om det, när jag upplet detta fantastiska.

Kram

Läsarnas Ord
Ord från: I Z Z A H ~ S V A R A R

tack för din röst =)

2009-12-04 @ 11:51:31
URL: http://HTTP://IZZAH.BLOGG.SE
Ord från: Julia

Åh det där är mer än sant - vi har alla exakt lika många minuter per dag...



sv: Tack så jättemycket!

Det är frågestund hos mig ikväll, så om du har något du undrar över eller vill fråga bara för skoj skull så kika gärna in. Kika gärna in det senaste armbandet hur som helst ;)



2009-12-04 @ 18:40:09
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Ord från: FROZEN YOGURT

Så sant så! :)

2009-12-04 @ 20:57:20
URL: http://retrojunk.blogg.se/
Ord från: fotonich

Vilken fin blogg du har (:



P.s sugen på handsmycken ? Jag säljer nämligen (:

2009-12-04 @ 21:54:05
URL: http://fotonich.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0