Att hjälpa andra - Inte självklart?

Jag blev ledsen vi matbordet. Jag pratade med pappa om engelskan, som jag tycker är svår just nu. Grät. Men jag är okej nu. Jag kan bara inte förstå att det finns så själviska människor! För mig är det självklart att man hjälper andra människor, speciellt de som behöver hjälp.... Tydligen är det inte lika självklart för alla människor. Pappa tycker att jag är för naiv - att jag tror gott om alla människor. Men det är klart; alla människor är snälla innerst inne, eller hur? Han säger att livet inte är så enkelt. Jag har hört av en väldigt klok person, att livet blir vad man gör det till. Hm... Jag anser att man ska ta hand om varandra. Man ska hjälpa varandra. Personer som ligger ner, ska man hjälpa att resa sig upp. Man ska plåstra om de som är skadade och man ska stötta dem, som har svårt att gå. För mig är detta självklarheter. Ursäkta, men till er idioter, som inte anser att man hjälper varandra, som inte försöker göra det lättare för andra personer... Ni borde sitta inlåsta. Jag tycker inte om personer som er, men samtidigt är det bra att ni finns. Då är det lättare att upptäcka änglarna som finns på denna jord. Tack och ge er av.


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Hihi... jag tycker du har helt rätt i ditt tänkande

(jag vet att man får tänka hur man vill och att det inte finns något 'rätt och fel' - men jag tycker att du har en så underbar inställning) Du står fast vid det du tänker, vid dina åsikter. Även om till och med din pappa säger emot och vill att du ska tycka annorlunda.



Du är en väldigt stark person Jasmine, och jag tycker du ska fortsätta tänka precis som du gör <3





Jag älskar dig

Puss

/Din

2009-02-02 @ 20:45:31

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0