Blandad kompott

En onsdag av blandad kompott är precis vad det har varit.
När jag vaknade imorse var jag väldigt trött. Jag är vanligtvis väldigt pigg på morgonen, men tydligen inte idag.
Att dagen inte skulle börja så bra, det hade jag redan förstått. På Saltholmen står vi och väntar på busen. När den svängt runt kör chauffören upp på trottoaren. I ren panik backar jag och har olyckligtvis en kon, som jag faller över. Ingen större skada skedd, men det var lite pinsamt. Samtidigt skyller jag på Västtrafik för det här (Kanske också Vägverket, för att de ställer ut koner på olämpliga ställen. (Självklart ska jag se mig för.)) På trottoaren går man, där kör man inte buss. Det tror jag till och med att Västtrafik förstår.
Första lektionen var seg - spanska. Vi gjorde inte så mycket. Ett läxförhör.
Gick till skolsyster, för att få reda på om jag hade feber eller inte, men hon hade tydligen semester idag. Okej.
Jag hoppade över gympan. Vill inte riskera att bli sjuk, måste ju vara i skolan så mycket jag kan.
Efter det hade vi en svensk/engelsk-lektion. Inte någon kommentar angående den.
Bamba serverade underbart god mat idag! <3 Bullgur med färsbiffar och tzatsiki. Nakdelen med det är att jag gått och luktat vitlök i munnen hela dagen. xD Mums.
På musiken såg vi lite av Disney's 'Fantasia'. Väldigt häftig måste jag säga. Jag skulle gärna vilja se hela den filmen. Älska Disney-filmer! <3

©Disney
Bernard och Bianca letar efter de försvunna barnhemsbarnet Penny.

Lektionen efter det var väldigt speciell. Några engelsk-talande elever är och hälsar på vår skola. De är här och hälsar på musikklasserna, som var och hälsade på dem för ett tag sen. Vi fick tillfälle att prata med dem. Först stod de framme vid tavlan och klassen fick ställa frågor. När klassen inte hade några fler frågor att ställa, blev vi indelade i olika grupper med en elev från England i varje grupp. Jag var faktiskt en av dem i vår grupp, som höll samtalet uppe. Jag måste säga att jag skötte mig riktigt bra! :D (Och nej, ska ni vara elaka här (vilket ni inte borde vara), så håll tyst om det. Låt mig vara glad, när jag lyckats med något jag tycker är svårt.) Jag tror att resan till Hastings, England, som jag gjorde i somras, verkligen har förbättrat min engelska. Kanske är det så att jag hela tiden - egentligen - har kunnat prata engelska, men inte vågat - vilket jag gör nu. :D >.<
Sista lektionen för dagen var samhällskunskap och handlade om Rysslands politik. Jag tycker faktsikt att samhällskunskap är riktigt intressant. Skulle vara riktigt glad om jag fick MVG i det ämnet, när jag går ur nian. Tror inte jag kommer få det, eftersom det är väldigt svårt att få MVG. Men det skulle som sagt vara kul och jag kanske lyckas. Eftersom jag tycker ämnet är roligt, är det lättare att engagera sig och vara med på lektionerna.
När skolan var slut, skulle Joseph se om han glömt en bok hos Oscar. Jag, Alle och Backi följde med. Haha, jag, Alle och Oscar låg och "gosade" på Oscars säng. Haha. Det måste ha sett kul ut. Filmade Backi det???
Ja, Västrafik verkar ha svåra tider i dessa dagar. Vi kommer till ett rödljus och bussen måste stanna. Ljuset blir gult, grönt och bussen... kan inte köra. Den bara står där. Chauffören försöker öppna och stänga framdörren, men bussen vill inte köra. Det rycker till och bussen är en meter längre fram. Bra. Haha, vi kommer tillslut iväg och jag hör chauffören prata i telefon: "- Bara jag inte behöver stanna, så går det." Så var det med det. Bussen måste självklart stanna vid nästa trafikljus. Med ansträngning lyckas chauffören få in bussen på hållplatsen, som ligger precis efter trafikljuset. Chauffören beklagar att bussens bromsar inte fungerar som de ska. Han var nog lika irriterad som jag. Åh, jag tycker så synd om honom. Det är ju inte hans fel att Västtrafik inte kollar sina fordon, innan de sätts i beredskap. Japp, självklart skriver jag detta till Västtrafik vid veckans slut. Tur hade jag och efter någon minut kom en annan buss, som jag hoppade på.
Jag vill tacka Rickard, för sällskapet hem. Ja, han brukar faktiskt hålla mig sällskap, om han kan. <33 >.<

Under dagen har jag mått bättre och bättre. Jag är inte alls lika trött, som jag varit både måndag och tisdag. Efter gympan (som jag inte var med på), mådde jag mycket bättre. Man kan alltid hoppas på att jag slipper bli sjuk... (a)

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Ett lång inlägg kräver långa kommentarer! ;P



Jag säger ju att du är bra på engelska! Det gäller bara att inse det själv. Jag vet nog själv hur det är. Jag skämdes jättemycket över min engelska, tänkte att "jag kommer aldrig bli förstådd" och "min engelska låter helt förjävlig - jag kommer bli utskrattad"

Men när man väl blir satt i den situationen att man faktiskt måste ta till engelska för att göra sig förstådd - så funkar det faktiskt bättre än man tror. Det var så för mig i alla fall - när jag hamnade på ett fartyg fullt med filipinare.

Du är jätteduktig!



Jag är väldigt stolt över dig! För att du tänker på dig själv, tar hand om dig själv. Det är som min chef säger: "Det är bättre att ta det lugnt, och hålla sig frisk - än att jobba så effektivt man kan, men bli sjuk på köpet."

Det var väldigt bra gjort att hoppa över gympan tycker jag.



Och vad gäller Sällskapet på vägen hem så är det jag som ska tacka! För att jag får möjligheten att prata med dig, att höra din underbara röst. Jag håller dig mer än gärna sällskap många, många, många fler gånger! <3 >.<



Jag älskar Dig, Jasmine!

Du är den bästa!

Puss & Kram

Din Rickard

2009-02-25 @ 17:34:16
Ord från: BacKi

Detta inlägget ägnas nu åt Dagens Soppa, Blomkålsoppa eftersom jag inte får ha åsikter om saker jag tycker är dåliga.

2009-02-25 @ 18:40:30
Ord från: Kattpojken

Mjaoo

2009-02-25 @ 20:15:16
URL: http://kattpojken.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0