Jag tränger undan ilska

Egentligen är jag nog ganska arg av mig.
Någon gång kommer det väl bubbla över? Eller?

Dagen var underbart härlig fram till lunch.
Skojat med killarna hela dagen. <33

Vår nya gymnastiklärare är bra, men passen är hårda. Fast det är kul... om man inte skadar sig, vilket jag har lyckats göra på varje lektion. Förra veckan slog jag ju i smalbenet i ett järnrör, som finns inne i den nerfällbara ridåväggen. Idag slog jag i ryggen där. Det var en lek vi gjorde och jag slängde mig på den mjuka mattan som stod intill vägen. Mycket bra gjort av mig. Leken där efter gjorde inte min rygg mycket bättre. Då var vi i lag, man hade en matta och med hjälp av den skulle man skydda sig från att bli träffad av bollen. Det... mattan höll jag nog ganska hårt i, för när mina lagkamrater tryckte mattan åt ett håll... då föll jag med ryggen förre in i en bänk. Aj. Tror inte det är någon större fara, men ont gjorde det. Nu har jag minst fyra blåmärken - ett på höger ben (sen gymnastiken förra veckan), ett på vänster ben (ett litet, som jag inte vet var ifrån det kommer), på höger arm (antagligen för att jag slog i den ett antal gånger idag) och ett på vänsterarmen (som jag antagligen också fått idag...). *Klagar* Jaja, skadad är man, men man överlever.

Spanskan gick inte heller bra. Kom försent. Orkade inte stressa från gympan. Jag har sagt till mig själv att jag måste ta det lugnt. Jag  får inte stressa så mycket. Fy mig. Och detta - det som egentligen skulle vara en god handling för mitt psyke - blev istället en försenad ankomst. Toppen. Vi bytte platser. Hamnade brevid en person, som jag har lite svårt att hantera. Han går mig på nerverna. Dessutom hamnade en... lite... speciell tjej snett bakom mig. Underbart. Vi fick läxa också - tills på måndag. Man får inte ha läxa över helgen - eller? Det hade jag och en annan elev olika syn på. 'Men läxan är inte över helgen', säger läraren. Jo, det är den. Läraren påstår att eftersom vi nu har denna kväll på oss att göra läxan, så är den inte över helgen. Olika syn på saken. Jag måste ju öva dagen innan, fär att komma ihåg glosorna. Det behöver de flesta. Vi slutar egentligen fem över tre idag, men vår lärare har aldrig haft koll och vi har alltid slutat tidigare. Idag var det annorlunda. Hon hade tydligen koll på schemat (helt plötsligt o.O) och... Vi satt och arbeteade i övningsboken - vilket jag tycker är riktigt tråkigt.
Tillslut... Det blev för mycket. Jag valde att undvika ett sammanbrott, så jag gick tidigare från lektionen. Bättre det än att jag är deprimerad några minuter, timmar, dagar (?) framöver. Skönt att sätta sig på bussen. Tänkte göra svenskan, men så blev det inte. Glömde av det och kom inte på det förrens jag snart var framme.

Mamma tycker att jag lägger för lite tid på skolan. Nej, det gör jag inte. Hon läser min blogg och säger att... Att jag inte gör läxorna får henne att tro att jag inte engagerar mig, men det gör jag. Att gå i skolan sätter ett visst... Det tar på en. Jag är grymt skoltrött, orkar ytterst lite och... Ja, jag tränger undan ilska. Detta kommer att leda till undergång. Får inte jag gå i skolan på mitt sätt, då är det hejdå. Någon som har svårt att förstå? Någon som tänker tvinga mig? Någon som tänker klaga? Finns det någon sån människa på denna jord? Kanske...

Ungdomsgruppen ikväll. Det ser jag fram emot. Går dock tidigare där ifrån. Ska hem och se sista avsnittet av Jonas Gardells verk 'De halvt dolda' - en underbar serie i tre delar. Får ju inte missa sista delen! (a)


Jonas Gardell
För att läsa om serien besök; http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?a=1006549


Svenska till imon. Engelska också. Måste kolla efter en bild... en oljemålning. Får se om jag hinner. L vill ha datorn nu...

Puss

Läsarnas Ord
Ord från: SveaJ

sv: ja absolut.. vi får hoppas på det. :) Kram

2009-01-15 @ 16:50:47
URL: http://sveaj.blogg.se/
Ord från: becka

åh låter jobbigt. men jasmine du är bra. :) Ibaldn blir de för mkt. jag har ett halvår kvar i skolan.. vill hoppa av. jag orkar inte helt enkelt. men jag har sagt till på skarpen till min mamma och får gå på mitt sätt nu :)<3

2009-01-15 @ 21:58:40
URL: http://awhitesnowangel.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0