MorgonSnö


Utanför...

- Det snöar ute, säger mamma.
Min reaktion är 'Neeeeeeeeej!'
När det snöar ute, då står trafiken stilla. Bra - Mm, visst. *Suckar* Jag kommer ändå komma försent, det vet jag. Skolväska, gympaväskan plus skolböcker. Vilken hit va!? Allt ska dras med i detta snöväder. Mums. Kan inte ta med alla böcker idag, det blir för tungt. Undra hur många sura lärare jag får träffa på idag... Men jag hoppas att de har förstående. Nu är det säkert några av mina klasskamrater, som tänker; men varför hade hon inte kvar böckerna i skolan, som vi andra? Jo, för mitt liv handlar om planering. Jag har väl delvis valt det själv. För övrigt så beror det på att jag har haft skilda föräldrar sen jag var tre år. Imon till exempel. Då måste jag ta med gympaväska och lägga den i skåpet, för att jag ska ha gympa på onsdag. Väldigt bra.

Jag kommer också missa bussen idag. Jag är alltid sen hemifrån (och kommer antagligen inte hemifrån tidigare om jag sitter här). Kan inte springa sista biten, eftersom jag som sagt ska ha en del saker med mig. Det kommer bli lyckat. Jag har inte ätit frukost än. Det lättare ju min oro. Nej. Jag kommer komma försent, men... Jag kan inte göra så mycket åt det - faktiskt. Och nej, tjata inte emot, ni vet inte hur det är. Tack.

Kramkram på Er!
Hoppas att ni får en bra dag...

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0