Snö och Tö

Dagen har faktiskt varit förvånansvärt bra! :D
Mamma gav mig rådet att ta en buss tidigare, så det gjorde jag. Ingen frukost hemma, utan ett äpple i väskan blev det.
Min katt Marshmallows är för jobbig, för att kunna vara inne på natten. Han hatar stängda dörrar och krafsar därför på dem, för att komma in. Mamma är rasande. Detta har resulterat till att han får vara ute på nätterna. Egentligen får vi inte släppa ut katterna, men... Jaja, imorse i alla fall, när jag skulle gå till bussen, satt han utanför dörren. Han ville komma in, men ångrade sig, när han såg att vi tänkte torka av tassarna. Typiskt. Jag gick mot bussen. Jag hann komma omkring tio meter, när jag hörde ett jamande. Jag vände mig om och fick se kissen. Stackars liten var nog rätt frusen. Mitt dåliga samvete... Jag fick upp honom i ett halvstadigt grepp och försökte springa tillbaka - vilket inte gick så bra, så jag fick gå istället. Stängde snabbt in honom i badrummet, så att mamma eller L kunde ta hand om hans tassar.
Jag var rätt säker på att jag skulle missa bussen, men jag hade hoppet kvar. Gick så snabbt jag kunde med högklackade stövlar, påse, skolväska och gympaväska. Vilken kombination! Kom fram till stora vägen. Såg en buss komma, men sen svängde den åt ett annat håll i rondellen. *Pustade ut* Någon minut senare kom en annan buss, åt mitt håll. Inte den jag skulle ta och... Jag kollade på klockan.... Den bussen var försenad. Kanske kunde jag ha turen att min buss också var lite sen. Och den turen hade jag! :D
Kom fram till skolan, efter att ha gått längs den slaskiga gatan. Speciellt kallt var det inte - bara någon minusgrad, för det snöade...
Lektionerna rullade på. Känns segt att vara tillbaka igen, men det är bara att kämpa på.
Ny gymnastiklärare.
Hon verkar bra. Det känns som att hon kommer kunna inspirera oss.... Eller så var det bara för att hon gör nya övningar, som vi inte gjort innan. Det blev en intensiv lektion; armhävningar, upphopp och mer i kombination med lek. Okej, men inte jättekul. Synd att man visar sin sämsta sida under första gympalektionen. Bättre blev det inte, när jag sprang in i... ett järnrör eller nåt, som sitter inne i den nerfällbara väggen. Aj! Det gjorde riktigt ont. Gick och satte mig på bänken, jag kunde inte springa. Men det gick över ganska snabbt. Ett blåmärke har man där nu, men sånt är inget att oroa sig för.
Efter spanskalektionen hittade jag en 50-öring på golvet. Inte mycket pengar, men den kanske bevisade att jag har tur idag - vad tror du? Jag tror det är ganska bevisat att jag har turen på min sida. Hann precis komma till hållplatsen och pusta ut, innan bussen kom. Bra jobbat av mig? Ne, det beror nog mest på tur. Jag hade ju grönt vid varje övergångsställe.

Här sitter jag nu. Allmänt glad. :) Tänker på Rickard... Jag ska upp till honom under sportlovet. Det kommer bli mysigt. Jag längtar! <3
Ska spela Sims nu tänkte jag. Är det okej för folket? (a)
Många Kramar
/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Vad kul att höra att dagen gått bra ialla fall, trots en rätt så mindre trevlig reaktion på morgonen.



Du är väldigt söt som tänker på mig <33

Jag har gått och tänkt på dig hela dagen - tänkt på ledigheten jag skulle ta.



Jag blev väldigt glad när jag pratade med chefen och han sa att "Ja, klart att du får vara ledig då - skicka bara ett sms om det så att jag kommer ihåg."



Jag frågade också om det skulle påverka min möjlighet att få ledigt i sommar, och då svarade han "Nej nej, ledig får man alltid vara - det ska du inte vara orolig för!"



Jag gillar mitt jobb (a)





... och självklart får du spela Sims sötnos <33



Jag älskar Dig!

Puss

/Din

2009-01-08 @ 18:30:33
URL: http://ormzen.blogspot.com

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0