Sova nu

Pappa kommer hem när som helst. L vill vara uppe och vänta tills han kommer. Själv vill jag helst sova nu, men L vill att jag är uppe med henne. Trött som bara den, men sitter jag vid datorn, ska det nog gå bra.

Kvällen har varit trevlig. Ledsen att jag inte satt med L vid tvn från klockan åtta, men jag kom och satte mig där en timma senare. Vi såg en film på Svt2. Mys. <3 Filmen var lite speciell, men intressant. Fattade inte allt, men den var okej att se. Efter det var jag trött, men jag och L beslutade oss för att göra Kategori-leken, som vi kallar det. Man kan vara hur många som helst (kanske inte så rimligt att vara över 10 personer, men visst går det). Man har ett antal kategorier. Någon räknar tyst och en stoppar. Den bokstav som anges ska man skriva ett ord på i varje kategori. Har man till exempel kategorin 'Djur' och bokstaven är S kan man skriva 'säl', 'snigel' eller varför inte 'skogshare'. Man får olika mycket poäng beroende på om man är ensam om att ha ordet, är ensam i kategorin eller helt enkelt skrivit samma sak, som en annan. Riktigt roligt är det! :D Men svårt att förklara.

Hm... trött är det jag är nu. *Gäsp*

Imon ska jag in till stan - igen. Emma ska lämna av David vid centarlen, så jag åker in och träffar henne och henes käre pojkvän. Mycket trevligt kommer det att bli. >.< Får se när jag kommer hem... Det går ju inte så många båtar och jag vill inte komma hem så sent. Men det löser sig. =)

Nu vill jag sova, men får nog vänta en stund till....
Kram

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0