Illamående under kort tid

Plötsligt kände jag mig illamående. Känslan kommer bara sådär. Jag provade att lägga mig ner, vilket inte verkade hjälpa särskilt mycket. Ställde mig upp igen, men kroppen la sig automatiskt ner igen. Jag ringde Rickard. Det var dumt av mig att ringa till honom. Han blev ju orolig! Förlåt älskling. Låg på mammas säng och pratade med honom. Vi försökte komma fram till varför jag mådde så dåligt. När jag låg på rygg, mådde jag illa. La jag mig istället på magen, kände jag hur ryggen värkte. Problematiskt. Efter en stund på sängen, reste jag mig upp och gick in i mitt rum. Pratade fortfarande med Rickard. Helt plötsligt fick jag panik! Det kändes som att jag skulle spy vilken sekund som helst. Det var riktigt obehagligt. Jag blev rädd och samtidigt så... förbluffad. Min kropp gick till toaletten. Helt automatiskt tog jag undan mattan och fällde upp locket. Tillslut blev det för mycket och jag var tvungen att lägga på luren. Men jag spydde inte. Ibland mår man bättre efter att man har spytt, men jag är glad att jag slapp. Att spy, eller att se någon som spyr, är det värsta jag vet. Bara lukten, synen, smaken av spya, gör att jag själv spyr inom några få sekunder. I sådana läggen gäller det för mig att snabbt ta mig in i ett annat rum - helst så långt bort som möjligt!

Efter bara en kort stund - knappt en halvtimma - mådde jag mycket bättre. Visst känner jag fortfarande av den där trötta känslan, men magen och huvudet verkar vara i ordning igen.
Jag fick i alla fall packat min ryggsäck, som jag ska ha med mig imon. Resan till Orust ser jag verkligen fram emot. Det ska bli riktigt kul att träffa alla igen; Alle, Joseph, Johan, William och Oscar, vars land vi ska till. Det var ett tag sen vi verkligen umgicks - tillsammans.

Jag är verkligen svettig. Rickard säger att det kanske är därför jag mådde illa tidigare ikväll. Jag vet inte. Kan det vara så, att man mår illa, när det är för varmt? Jag ska nu ta en riktigt sval dusch. Sen ska jag lägga mig i min nybäddade säng. Rosa lakan. <3 "I buy pink sheet for a kiss." Hehe, minnen från, när man var liten och inte förstod engelska så bra. Jag minns att det lät så roligt, när man sa det. 'Aj baj pink skit får ä kiss.' Haha.

Natt gott folk!

Läsarnas Ord
Ord från: Backi

Orust imorgon? :O

2009-07-03 @ 02:53:37
Ord från: Anonym

Åt helvete med er då om ni inte vill vara kompis med mig.

2009-07-03 @ 23:05:08

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0