Vakna i en annan värld

Pappa är som vanligt i full gång med att renovera huset. Det är inte lätt att sova, när det borras i väggen. Mitt sovrum ligger vägg i vägg med badrummet, där pappa nu arbetar. Hm. Sov i alla fall till halv tio, så det får vara okej.


Detta ska då föreställa ett badrum. Pappa är i full gång...

 
Badkaret står ute i det lilla vardagsrummet, precis utanför mitt rum.
Det lilla vardagsrummet är inte längre som förut. Det är mindre och med andra tapeter.

Det är en stor förändring på kort tid.

Jag försöker förstå, men lyckas inte.
Min fristad ändras, liksom världen utanför.
Var finns den plats, som alltid varit min?
Vem tog ifrån mig det, som jag älskade mest?
Jag är passiv och känner inte längre smärta.
Jag njuter av allt och ingenting.
Inga tårar, inga skratt...
Jag känner allt och ingenting.

/J


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Naw, jag tycker synd om dig, som måste vakna av borrandet. Men jag är säker på att det blir väldigt fint när det är färdigt!

Din pappa är så duktig som jobbar på! Helldre det än att det står stilla och inget händer på flera år.



Väldigt vacker text <33



Puss

Din Rickard

2009-07-09 @ 16:50:06

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0