Vinst vid bryggan!

Jag och Rickard åkte ut till pappa ännu en gång. Denna dag för att gå ner till Dansen senare på kvällen. Vi var på ön vid fyra, efter en blöt resa. Regnet forsade ner, när vi gick till bussen. Paraplyet var inte till stor hjälp, när himlen duschade oss - från alla håll och kanter. Vi var hjälplösa... Väl framme på ön traskade vi sakta upp till huset. Pappa hade för ovanlighetens skull inte de vita snickarbyxorna på sig. Han gick istället runt i sina blå mysbyxor. Hihi. Vi var inte länge dränkta av vatten, men våra kläder var fortfarande lite fuktiga. Jag bytte dock inte om till andra kläder, det kändes onödigt.
Det bjöds på mumsig chorizokorvgryta och trevligt sällskap. Pappa och Rickard verkar komma bra överens. Det glädjer mig verkligen. :) Pappa har tagit det hela... mycket bra måste jag säga. Jag trodde han skulle ta det annorlunda. Men jag är glad.


Bilden är tagen av Rickard med hans mobilkamera.

I väntan på att maten skulle bli klar, hade jag och Rickard börjat lägga ett pussel. Vi fortsatte att pussla ihop bitarna även efter maten. Pappa gick iväg till några bekanta, innan han gick ner till Dansen. Jag och Rickard satt och pusslade. Vi pusslade och pusslade, tills vi märkte att klockan började bli mycket. Då gick det himla snabbt! Vips! Så var vi klara med pusslet. Den söta hundvalpen kollade på oss med sina söta hundögon.
Efter att pusslet var lagt, gick jag och Rickard - hand i hand - ner till bryggan. Där var musiken redan i full gång och båten låg vid kajen som vanligt. Trots att det blåste en hel del, hade alltså båten lyckats lägga till. Jag gillar egentligen inte, att båten ligger där nere. Visst är det trevligt att det kommer ut folk från stan, men med båten kommer också alkoholen. Den är inte bra för någon! (Ja, Joseph. Jag vet att min syn på alkohol inte är den bästa, men i detta fallet har jag sett hur det slutar... allt för många gånger.) Hur som helst... Rickard blev 'hotad' (om jag får kalla det så) att dansa med mig. Hehe, min stackars pojkvän var livrädd! Att kyssa en pratglad man, tror jag inte kändes så lockande... Alternativet efter det, om han vägrade att kyssa denne man, var att bada naken med honom. Haha, vi skrattade en hel del den kvällen! xD
Men det blev varken en kyss eller ett nakenbad. Istället dansade jag och Rickard till öns nationalsång. Kunde det bli bättre! Två låtar efter den, som bara blev svårare och svårare att dansa till. Kan ju säga att det gick... sådär, i alla fall för mig.


Vinst!

'Jag vann! Jag vann!' Hihi, jag hoppade och skrek som en galning, när jag såg att det var nummer 45, som vunnit korgen med kaffe. Eller... Ja, det var ju pappas lotter, men det var jag som hämtade ut vinsten. Vilken lycka! Jag var helt till mig. >.< Pappa blev väldigt förvånad, när jag kom farande med en korg i famnen. Hehe, det var dock jag, som fick bära korgen till Värdshuset och sen resten av vägen hem. Min käre pojkvän hjälpte mig lite. Tack.

Idag åkte vi tillbaka till mamma. Vi tog båten mitt på dagen och var på resande fot i en timma. Innan vi traskade hemåt, tog vi vägen via Godishuset. Vi måste ju ha färdkost inför imorgon, då vi tar tåget upp till Stockholm. Där ska jag vara i en och an halv vecka. Vi har inte lika fullt schema, som vi haft under Rickards vistelse hos mig, men vi ska ut på lite äventyr.
Ikväll blir det alltså att packa inför imon. Sen har jag tusen andra saker, som jag måste göra. Får se vad som blir gjort och vad som inte blir gjort...

Tack för att du tar så väl hand om mig.
Rickard, det betyder mer än du anar.
<3

Kramar
/Jasmine

Läsarnas Ord
Ord från: Doe

OMG! Vad du skriver mkt människaXD Dina fingrar måste vara söndernötta ner till benen:P

2009-08-01 @ 17:51:05

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0