Behagligt väder

Jag är inte den enda, som tycker det varma vädret är påfrestande. Fröknarna på dagiset, där jag städar,  pratar en hel del om hur varmt det är att vara ute. Jag är väldigt tacksam att jag är städar, så att jag kan hålla mig inne. Idag var det dock skönare väder. Väntade mig som vanligt att bli trött efter bara några minuter, när jag gick hem. Överraskad blev jag, när det inte alls blev så. När jag kom hem var jag inte så trött och inte heller genomsvett. Jag fixade i ordning en liten fika och tog den gröna cykeln ner till havet. Efter att ha halkat runt bland hala stenar, försökt komma igenom tång och kanske undvikit att mosa en och annan krabba, lyckades jag tillslut kasta mig ut i det fria havet. Underbart! Det var så där lagom varmt. Jag skulle vilja beskriva det så här: Du väljer att duscha kallt, bara för att det är skönt. Det är inte så att varmvattnet har tagit slut och du då är tvungen att duscha i kallt vatten. Behaglig temperatur i vattnet. Jag var nere i havet i en timma. Vill inte riskera att bränna mig... Lyckades bränna axlarna lite smått, när vi var på fästningen i söndags. Dessutom har jag en väldigt  vacker solbränna sen den dagen. Det ser ut, som att jag haft håret i en hästsvans eller att jag haft en väska på ryggen, men så är inte fallet. Solen ville helt enkelt inte bränna mig där. Hoppas på att kunna göra någonting åt detta.

Ikväll ska jag och mamma grilla korv. Stark korv med... bröd? Sommarkvällarna är ljuvliga! Det är varmt, men inte jobbigt varmt. Just nu är det upp emot 40 grader ute på altanen! Ska man gå ut och sätta sig där? Nej! Det får bli senare ikväll i så fall.

Sommarkramar
Jasmine

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0