Kudden med på Bio

Lite snabbt bestämde vi att ett bio-besök skulle passa fint. Alla ville se en skräckis, men jag var skeptisk. Jag är så himla rädd av mig och även expert på att skrämma upp mig själv. Skräck är alltså ingen bra genre, när det gäller bio-film. Men jag följde med ändå. De ville ha med mig, så... Ja, jag kände mig omtyckt. Jag och Alle åkte till ett torg. Där besökte vi biblioteket, för att reservera biljetter till föreställningen. Efter det gick vi in i en blomsterbutik, där Alle skulle köpa present till vår lärare. Hon kan nämligen inte vara med på avslutningen, eftersom hon ska åka bort imon. En av våra lärare har hjälpt henne (också mig) väldigt mycket under åren på högstadiet. Hon ville därför köpa en egen present till honom. Vi hittade en snygg kruka med blandat innehåll och åkte hem och lämnade den hemma hos henne. Sen var det bara att sticka igen. Spårvagnen stod redan på hållplatsen, så vi sprang och hann med den. Väl på väg berättade Alle att huvudpersonen har en gasmask på sig. Jag blev nästan hysterisk. Att inte kunna se personens ansikte skärmmer mig, så jag blev väldigt skraj. Jag var på håret att vända på klacken och åka hem istället...
Utanför Bergakungen mötte vi upp William, Johan, Oscar och Joseph.
Vi hämtade ut biljetterna och gick sedan in på Netto tvärs över gatan. Varken jag eller Alle hade fått i oss någon typ av middag, så en liter yoghurt fick ersätta den. Killarna köpte godis och läsk. Inget för mig.
Sen satt vi där, inne i en mörk salong. 'My Bloody Valentine' började visas på filmduken och glasögonen åkte på. Inte bara det att filmen är inom kategorin skräck, den visas även i 3D. Så där satt jag skräckslagen med hjärtat i halsen. Tur att jag hade Josephs hand att hålla i. Tack för det. <3
En extra trygghet var min kudde, som jag bar runt på hela eftermiddagen. Det sista arbetet i slöjden är nu klart!


Jag ändrade mönstret. Det står nu 'Under Ytan' på den.
Dessutom broderade jag ett litet hjärta i ena hörnet. (a)


Igår kom jag hem sent. Klockan tio var jag hemma och då var det bara att hoppa direkt in i duschen, för att sedan gå och lägga sig. Jag hade dock svårt att somna, eftersom jag skrämde upp mig själv hela tiden. Lyckades tillslut somna, men vaknade vid ett igen. Typsikt. Somnade nog om, för jag vaknade en timma senare av att svetten rann. Herregud vilken natt! Det slutade med att jag fick sova med öppenn dörr, dels för att få in frisk luft och dels för att inte känna mig så ensam. Tydligen glömde jag släcka lampan...

Kram

Läsarnas Ord
Ord från: becka

Otroligt fin kudde! gud va duktig du är!!



Jag älskar skräckfilm (a)

2009-06-10 @ 14:48:48
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: Rickard

Älsklingen då <3

Du är ju för gullig. >.<



Jag önskar att jag hade kunnat varit med dig och lugnat dig under natten.

Skönt att höra att du lever i alla fall. :D



Kudden blev verkligen jättefin! Du är bäst när det gäller kreativa saker!



Jag älskar dig!

Pussar <3

2009-06-10 @ 19:16:25
Ord från: Elina

Skräckfilm är hemskt..^^

2009-06-10 @ 20:46:20

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0