Lite njutning

Skrivet på vägen hem...

Hur många i världen är det egentligen som njuter av tillvaron? Jag kan ju inte vara den enda, som njuter av det lilla...

Här sitter man nu på altanen. Datorn har jag framför mig och i knäet ligger en tvåhundra- grammare Frukt & Mandel. Är det inte konstigt, vad det lilla kan göra?

Jag njuter i fulla drag. Att skapa ord genom att trycka ner tangenterna. Chokladen smakar så gott i munnen. Det är sommar. Solen har precis försvunnit bakom berget, men värmen finns kvar i luften. Som sällskap har jag en mås, som envist försöker dra på en daggmask ur gräsmattan.

Ibland är livet underbart. Lyckas man hitta de där små ögonblicken av njutning, då kan livet faktiskt vara värt att leva.


... som envist försöker dra på en daggmask ur gräsmattan.

Tack för ordet.


Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0