Planera - på gott och ont

Jag är i stort behov av kontroll.
Att packa inför en resa är för mig inte en kvälls arbete. Redan veckan innan börjar jag skriva packlista, förbereda allt, tänka igenom saker hundra gånger om... Ja, lite kontroll måste man ju ha, eller?
När jag pratar med mina killkompisar, förstår de knappt vad jag pratar om. De berättar att de bara slänger ner lite saker och hoppas på att det blir bra. Hm... Man kanske borde testa? Och det var precis vad jag gjorde (nästan). Vi hade i klassen fått en gemensam packlista. Inte så detaljerad kanske, men den kändes ändå säker. Den blev min mall för väskans innehåll. Det var väldigt skönt att bara packa, utan att bry sig så mycket. Jag tror (inte säker) att jag fått med mig allt... Nu är det bara den lilla röd-vit-rutiga kylväskan som ska packas med mat. Ett minikylskåp helt enkelt. Jag är nog den enda, som verkligen gjort så. Visst vore det smartare att köpa allt, när vi kommer fram. Det finns ju en mataffär, men det är dyrt där. Jag vet inte hur mycket dyrare, men jag kan tänka mig att det kostar ungefär så mycket, som det kostar i affären på ön där pappa bor... Inte precis något jag vill betala. Därför släpar jag hellre med mig all mat i en väska. Mitt val.

Hemkomsten blir någon gång på söndagens tidiga kväll. Vi får skjuts av föräldrar hem, så det tar inte lika lång tid, som att åka kollektivt. Bilarna ska avgå runt tre-tiden. Antar att jag är hemma innan fem, men man vet ju aldrig. Det beror ju också på var jag blir avsläppt. Ska jag ta bussen hem sista biten, då tar det ju längre tid...

Hoppas ni alla får en trevlig helg!
Hörs på söndag.
Kommer sakna bloggen...

Kram

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Kommer sakna dig... :(



Hoppas du har det bra där borta. <3



Pussar ut i luften

2009-06-05 @ 21:01:43
Ord från: jossan

ojdå ;) allt bra?

kram

2009-06-07 @ 14:59:39
URL: http://ligon.blogg.se/
Ord från: Elina

Det är bra att ha koll..^^ Jag försöker alltid, men blir ändå så att jag slänger ner allt i sista sekunden dagen innan :P

Och när jag bara åker bort för en natt blir det bara glasögonen och möjligen en tandborste som får följa med, sen hoppas jag på det bästa och får förhoppningsvis låna det jag.. glömt.. ^^

Jag måste nog börja skaffa lite mer koll^^

Hoppas du får det bra iaf! Kramkram

2009-06-07 @ 20:35:47

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0