Respektlösa Bloggare

Ibland undrar jag hur folk tänker.
Det är lätt att bara skriva några ord, som inte är menat illa... men som blir till något negativt.
Det finns många bloggare som vill göra reklam för sina bloggar. Deras taktik är att gå in på en blogg och lämna en kommentar som "Haft en bra dag?", "Allt bra?", " Fin blogg du har." eller klassikern "Jag har en tävling, gå in på min blogg". Visst, jag förstår om man vill marknadsföra sin sida, men tänk innan är ni snälla. Detta är inte bara något jag varit med om, utan jag ser det också i andras bloggar...
Man skriver ett inlägg om hur dåligt man mår, hur hemsk dagen har varit eller att man är allmänt nere. Att man då får kommentaren "Haft en bra dag?" gör i alla fall mig väldigt ledsen. Det är ju ett bevis på att personen som kommenterat inte har läst inlägget, utan bara är ute efter fler läsare, Fy! Det är respektlöst. Marknadsföring inom rimliga gränser tack.

Så till alla bloggare, som vill göra reklam:
Tänk på vad ni skriver. Vissa inlägg bör man inte kommentera, om man inte läst dem innan. Ska du lämna en "reklam-kommentar", gör det i ett passande inlägg eller låt bli!
Kan ju säga att jag själv inte är ute efter reklam. Jag kommenterar inlägg som jag tycker är intressanta. På så sätt lämnar jag ju ett spår, men på ett - enligt mig - respekterat sätt.

Tack för ordet.

P.S Får jag en kommentar på min blogg, som inte har med något som helst att göra (som till exempel ovanstående förlag), tas den bort så fort jag ser den.

Läsarnas Ord
Ord från: becka

bra skrivet, håller med. var en som hade kommenterat de när jag skrev att jag blivit singel, jag svarade i typ med "läs inlägget igen, sen kan du fråga hur ajg mår" ^^

2009-06-12 @ 13:03:05
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: AMANDA FALK

Håller med dig :) visst kan man gå in på bloggar och kommentera för att man verkligenm vill det om någon skriver något roligt, har på sig nå+got fint osv. Men att bara "titta in min blogg amandajosefine.blogg.se" suger :) Jag tittar aldrigt in reklambloggare :P

Ha en riktigt härlig fredag!

2009-06-12 @ 16:26:14
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Ord från: Miss0 - svensk tjej i Oslo

Ja, det var kul att hamna på första sidan hihi. Men vet inte om min blogg är bra för det :P haha.



Hoppas du har haft en fin helg iallafall! :)

Kram

2009-06-14 @ 18:18:28
URL: http://miss0.blogg.se/
Ord från: josefin

åå !! gud va bra skrivet jga håller med dig! helt sjukt har aldrig tänkt på det. du skriver sjukt bra <33 vi måste ses någon dag ! <3

2009-06-14 @ 18:31:50
URL: http://www.summernight.devote.se
Ord från: Julia

sv: Oj, haha, nu vågar jag knappt svara på din kommentar för att det känns som att jag egomarknadsför mig själv:P



Tack så mycket för din snälla replik, jag blev jätteglad <3

2009-06-14 @ 22:06:58
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Ord från: sara

hej, jag håller med dig till hundra procent , för en gång hade jag skrivit en inlägg om ngt väldigt hemsk och så hade någon anonym kommentrat ; va roligt då.. jag blev chockad och arg tänk att folk kan vara så respektlösa? .. men , men du skriver jättebra forsätt med det :D

2009-06-19 @ 17:39:49
URL: http://saragossip.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0