Spel - theSims3



Vad förväntar du dig av theSims3? Är det nya spelet mycket mer storslaget, fantastiskt och unikt än vad den förra versionen av theSims är? Vill du bara svepas in i en ännu bättre värld av simmarnas tankar, handlingar och livshistorier? Då har du helt fel förväntningar - i alla fall enligt mig.

Jag hade förväntat mig mycket mer graciösa simmar. Att man kunde skapa dem på ett bättre sätt än i theSims2. Jag fick dock en liten besvikelse framför ögonen. Visst finns det mycket mer att ändra på och fler verktyg som gör det lättare att få mer variation i simmarna, när det gäller personlighet och färger på kläder och bostad, men resten då? Jag trodde man skulle kunna ändra ansiktsformerna ännu mer, att man skulle kunna göra allt mer magnifikt, men så är det tydligen inte. Ja, det var en stor besvikelse. Dessutom är det ganska krångligt i början, eftersom allt är väldigt nytt. Jag håller med en kompis, som säger att "- TheSims3 är som ett helt nytt spel." Ja, inte är det theSims, som jag minns det.

Efter lite klagomål, får man väl berätta lite om vad som är bra med spelet. Allt är ju inte dåligt och det finns många funktioner, som gör det nya spelet mycket roligare än de två första...
- Man kan gå runt i hela kvarteret.
Man kan se i vilken byggnad ens sim arbetar.
- Man styr hur simmen är på jobbet, om han eller hon ska arbete lugnt eller köra full fart!
- Funktionen att alla i kvarteret åldras, gör hela spelet mycket mer levande. När grannarna får barn, blir det mer spännande att spela. Du styr inte bara din egen sim, utan också ett kvarter med många hemligheter. (Min sim gifte sig med en annan sims, som redan hade ett barn med sitt ex... och det visste ju inte jag!) Kul är det!
- Trivs du inte med husets färger? Ändra om alltihop! Matcha gardinerna med ditt senaste inköp.

Ja, det finns många nya funktioner - på både gott och ont.
Gillar du theSims2 (eller första versionen av theSims) tycker jag absolut att du ska prova theSims3. Ha dock inte för höga förväntningar på det nya spelet. Det är inte som theSims - det är ett helt nytt spel.

Lycka till i simmarnas värld!

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

En underbar recension verkligen!

Det är min uppfattning exakt! :D



Jag älskar dig!

Pussar

2009-06-15 @ 21:08:49
Ord från: Ting

hmm...är lite sugen på att köpa den:D

2009-06-16 @ 20:56:02
URL: http://masque.blogg.se/
Ord från: Viktoria- ♥ s t j e r n f a l l ♥

Svar:



I sims2 har jag massa downloads som gör att det blir roligare att spela. Sims3 känns också kul just nu eftersom det är nytt o så :P



Men i längden kommer jag nog tröttna om det inte kommer en massa downloads till det med :D

2009-06-17 @ 14:19:30
URL: http://stjernfalls.blogg.se/
Ord från: Ting

hihi de var jätte goda åt 5 st igår:D

2009-06-17 @ 17:39:25
URL: http://masque.blogg.se/
Ord från: Anonym

tycker du om det spelet

2009-06-18 @ 20:28:54
URL: http://jenniferblomqvistcarlsson.blogg.se/
Ord från: Becca

det ska jag köpa så fort man får lön!OH YEAH!

2009-06-23 @ 17:28:55
URL: http://pinkbecky.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0