Tandläkarbesök 13.50

Under no-lektionerna har vi den senaste tiden fått jobba med valfritt område. Man har fått välja ett arbetsområde, som man är intresserad av och vill fördjupa sig i. Minst två av klassens arbeten är om sex och samlevnad. Det är dock inte det jag fördjupar mig i. Mitt intresse hamnar inom biologin. Eftersom jag är en överstressad person, som knappt har någon tid till att andas (det är inte det att jag har mycket att göra - jag har bara svårt att... ta det lugnt), valde jag att arbeta om stress och panikångest. Det är ett väldigt intressant område. Jag är riktigt nöjd med mitt val. Först velade jag fram och tillbaka och kunde inte bestämma mig, men riktningen på mitt projekt växte sakta fram. Det kändes underbart skönt, att jag under dagen blev klar med mitt arbete. Nu är det bara att läsa på till redovisningen, som ska hållas på måndag.

Lite komiskt blev det allt... Jag behövde gå från skolan senast ett, för att hinna med bussen en kvart senare. Självklart kom jag iväg senare och fick stressa ner till hållplatsen. Väl där fick jag vänta i tio minuter, eftersom bussen var försenad. Jag blev självklart stressad, för jag visste ju inte om jag skulle hinna till tandläkaren i tid. Hade tur och hann ändå med min anknytningsbuss. Det blev dock ingen väntan, eftersom den tiden togs in, när jag stod och väntade på första bussen. Kom fram. Sa att jag kommit och fick sitta ner och vänta en stund. Läste en tidning. Inte för att jag gillar att läsa skvallertidningar, men jag var för lat och för stressad, för att snabbt lägga ner boken, när sköterskan kom och ropade in mig. Läste dock inget i tidningen, kollade bara på bilderna. Hann bläddra lite fram och tillbaka, innan mitt namn ropades upp av en sköterska i blå klädsel. Klockan var nog strax över tio i två. Undersökningen tog inte lång tid och jag gick därför genom väntrummet innan kvart över två.
Nu hade jag en halvtimma att fördriva. Jag gick bort till torget och in på Hemköp. Där köpte jag en Marabou Frukt & Mandel. Den är himla god! Det är precis vad man behöver efter ett besök hos tandläkaren, eller hur? xD

När jag kom hem, satte jag mig genast på altanen. Det blåser en del, så jag ansåg att det var för kallt att åka ner till havet. För en stund sen gick jag in. Parasollet höll på att välta och jag började frysa. Mycket skönare och varmare här inne. Soffan fungerar väldigt bra som mysplats.
Till middag blir det Pannkakor och Ärtsoppa. Underbart gott!

Ha en trevlig kväll!
/Jasmine


Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Hihi - du ska se vad jag köpte efter jag varit hos tandläkaren! (även jag utan ett endaste hål stolt)



Pussisar

2009-06-02 @ 19:52:04

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0