Drömmar och önskan

På svenskan läser jag Hjalmar Söderbergs roman 'Doktor Glas'. Än så länge har jag inte riktigt fastnat för själva handlingen i boken. Denna fredag fastnade jag där emot för miljöbeskrivningarna. Utan att tänka speciellt mycket flög mina tankar iväg och hamnade i gräset längs Göteborgs kanaler. Där vill jag ligga hela sommaren! När våren kommer och det är tillräckligt varmt att sitta ute om kvällarna, då solen fortfarande skiner långt in på kvällstimmarna, då vill jag sitta där i gräset. Vad jag ska göra där, det vet jag inte. Att bara sitta där helt ensam och studera människor, läsa en bok, skriva noveller och dikter... eller kanske umgås med de underbara människor jag har runt omkring mig? Snälla? (a) <3 Någon som vill tillbringa sommarens dagar på Göteborgs gröna marker?


Maskrosor! (a)

Gud vad jag längtar till våren, som nu är på väg! Ja, den har faktiskt redan kommit. Det första jag hörde imorse var klackandet av mina stövlar, fåglar som kvittrade och sjöng in våren. Luften är fri och jag blir bara så himla glad! :D <3
Vår, vår - underbara vår!

Läsarnas Ord
Ord från: Kattpojken

Mhm, visst visst :]

2009-03-06 @ 20:22:42
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: Anonym

Jag kan joina dig på göteborgs gräsmattor :)



kram becka

2009-03-06 @ 22:08:38

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0