Hur hanterar man ilska?

Hur gör man, för att hantera ilska?
När man känner att det bubblar och man bara vill få ur sig det?
Om jag blir riktigt arg, då vill jag helst kasta en *pip* konserv med tomater. Varför tomater? Jo, för jag tror det blir en häftig effekt. Men om man nu inte har en tomatkonserv till hands - vad gör man då?

Hur hanterar DU din ilska?

Uppdatering (13/3 22.30):
Tack alla för jättefina kommentarer.
Jag blir så himla gald. :D
Ett speciellt tack till Mia
- som jag inte vet vem det är -
för en värmande kommentar.
Tack. <33


Läsarnas Ord
Ord från: Mia

Först och främst vill jag tacka dig för din enormt vackra blogg, du är fantastiskt duktig på att uttrycka dig i skrift med ett sätt som alla kan förstå.

Du undrar hur jag gör för att hantera min ilska...

För mig fungerar det bäst att INTE bli arg. Det låter kanske som om jag har ett undvikande beteende men så är inte fallet, Jag väljer att flytta fokus på saker som jag inte kan påverka. Oftast är det där som mina problem har varit. (Andra människor som gör saker och agerar konstigt som fått konsekvenser i mitt liv)

Alltså, saker som JAG inte kan förändra, är inte MITT problem.

Det låter väldigt förenklat i detta format, men det är någonting jag har fått öva på i många, långa, frustrerade stunder.

Det finns en väldig massa litteratur i hur man blir en "bättre" människa. En bok som jag varmt rekommenderar är Kay Pollaks bok, "Att Växa Genom Möten". Där beskrivs just en del av problemet hur andra människor påverkar just dig, både positivt och negativt.

Att låta saker som irriterar och man inte har empowerment att göra någonting åt ska snabbt rationaliseras bort.

Det är i alla fall min lösning på hur jag bäst hanterar ILSKA.

2009-03-13 @ 09:17:50
Ord från: Anonym

GÅ UT O SPRING :d eller gör nåt du tycker om!

(sen vill jag inte få dig att börja röka.. men en cigarett brukar lugna nerverna..)



Kram



http://justoneblackangel.blogg.se

2009-03-13 @ 11:02:32
Ord från: Kattpojken

Jag hanterar inte min ilska

2009-03-13 @ 17:32:02
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: Rickard

Jag tar det lugnt - andas djupt - slappnar av en stund... och tänker att det är sånt som alltid händer och alltid kommer att hända. Det blir inte bättre om man blir sur för det.





(Men det händer då och då på jobbet att jag sparkar på någon vägg eller något annat hårt som slutar med att jag bara får ont i foten)





Älskar dig!

<3333

2009-03-13 @ 17:45:57
Ord från: BacKi

Jag slänger min ilska ut genom fönstret. Sedan lyssnar jag på house och degar en kväll som denna.

2009-03-13 @ 19:45:24
Ord från: Kattpojken

Hur blir man "gald"? xD

2009-03-15 @ 00:04:01
URL: http://kattpojken.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0