Konflikternas Dag

En dag om börjar med konflikter, kan den sluta gott?
Det började med att mamma blev arg på att någon av katterna kissat på hallmattan. Flipp där. Inte bara det att hon ska påpeka det, hon ska också gå och ta upp det med hög ton hela morgonen. Hur orkar människan?!? Räcker det inte att hon säger det en gång, kanske tre? Nehe, tydligen inte. Så morgonen började med att vi höjde rösten åt varandra, för att jag inte orkar höra hennes eviga tjat. Underbart. I ren protest åt jag ingen frukost. Mamma kommenterade det inte. Jag gick bara ut genom dörren. Utanför grinden hörde jag att hon öppnade dörren. -"Säger man inte 'hejdå', när man går?" - "Hejdå." Jag vände mig och fortsatte gå mot bussen. No big deal.
Lärarens försening fick bägaren att rinna över. Att vara 13 minuter försenad (!!!) och sen skylla på att man ska kolla något inför morgondagen, det tycker jag är respektlöst. Inte just det att hon hade ett ärende att göra, utan just det att hon ofta är sen. Det känns som att hon offrar våra lektioner, för att ta reda på saker och för att... jag vet inte vad. Vi elever har sådan press på oss att vi ska komma i tid och så kan inte läraren visa samma respekt tillbaka. Skam. När hon tilltalade mig under lektionen, då blev jag riktigt arg. Jag vet att jag överdriver, men det beror på mycket annat. Jag sa det, att jag tycker hon är respektlös, som ofta kommer försent. Det var inte bara denna måndag, det är några minuter här och några där. Seriöst.
Oscar är lik min mormor. Han ska veta allt, även om han inte var med i samtalet från början. Idag på musiken pratade jag och Joseph om.. min kjol eller något. -"Vadå?", frågar Oscar. -"Inget viktigt." Han tycker att jag ofta svarar honom det. Ja, för det var inget viktigt. Jag anser att om man nu måste veta allt om någons liv, så får man lyssna på allt människan säger, eftersom det ena leder till det andra. -"Så du menar att jag ska lyssna bara på dig. Att man uppmärksamhet bara ska vara riktad på dig och inget annat?" Ja, om du nu är så intresserad av mitt liv, så är det väl så du får göra. Jag gör personligen så. Personer som intresserar mig mer, lyssnar jag mer på. Det är väl rätt logiskt? Eller hur?

Så ja, jag har varit i konflikt med många olika delar av samhället: förälder, lärare och en kompis. Great. Jag kommer bli ensam.

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Älskling.

Du kommer aldrig bli ensam, vad du än gör med ditt liv, så kommer du aldrig att vara ensam.

Det kommer alltid finnas människor i din omgivning.



Jag älskar dig <3

Överger dig aldrig

Puss

2009-03-30 @ 18:29:13
Ord från: Anonym

Du blir aldrig ensam! Man måste våga ta konflikter för att växa i sig själv. Och ack, så många gånger morsan kommit efter med de där "säger man inte hejdå när man går??" ^^



Kram becka!

2009-03-30 @ 19:03:19

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0