Kvällens Kock

Min spanskalärare har tydligen märkt att jag inte gillar lektionerna. Efter morgonens första lektion kom hon fram till mig och frågade lite försiktigt, vem jag helst ville sitta brevid, om jag fick välja helt själv. Jag svarade att för mig spelar det ingen roll, jag trivs med han jag sitter brevid nu. Det har inte med det att göra. Berättade att jag inte tycker lektionerna är så roliga. Jag vill ha variation och genomgångar - det är så jag lär mig. Ville inte låta negativ, så jag försökte säga det på ett bra sätt. Hoppas att hon inte tog det på fel sätt...
gympan ska vi i grupper på omkring sju elever sätta ihop en dans. Förra gången var vi bara tre, så det var lite kämpigt. Dagens lektion bjöd på framsteg, men vi är nog inte klara nästa lektion. Men det löser sig. (Ja, jag är faktiskt positiv.)
Rotmos och Köttkorv
i bamba. Väldigt gott. Eller inte. Jag tog dagens soppa: champinjonsoppa med grönsaker. Bättre än ingenting alls.
musiken kollade vi på musikvideo. Läraren var inte där, så vikarien visste väl inte vad vi skulle göra. Musiken var väldigt speciell. Det var inte bara jag som var helt nersövd efter den korta lektionen. Det var faktiskt en mysig lektion trots allt.

Efter skolan gick jag, Alle, Oscar och Joseph till HagaGott, där jag och Joseph var igår, och köpte glass. Tio kronor för vilken glass som helst! Jättebilligt! Sommarens glasställe. >.< <3 Vi satt i Haga - ett ställe som jag verkligen älskar! <3


Haga - en av de vackraste platserna i hela Göteborg! <3

Efter glass och ett samtal från mamma, gick vi alla till Oscar. Jag vet inte hur det skedde. Vi gick dit av en ren... slump. Hemma hos honom såg vi Lejonkungen. Ja, jag var nära att börja gråta. Den är så fin. *Tear* Vi drack mjölk och åt Digestivekex. Mycket mumsigt. Tack Oscar. <33 :)
Det är dagar som dessa, som man önskar att man fick uppleva oftare. Fatta hur mycket jag kommer sakna detta, när jag börjar gymnasiet... :'(
Efter massa bus i Oscars säng tog jag bussen hem strax innan sex. Mamma var hemma idag. Hon spydde imorse. Usch. Jag vill inte blir sjuk. :( Hoppas på att klara mig. Tvättar händerna... så ofta jag kommer ihåg. Förlåt om jag blir sjuk. Gick av bussen och med tung ryggsäck och gympapåse gick jag in på Ica. Jag behövde inte köpa mycket, bara ingredienser till kvällens middag och till morgondagens frukost. Bar hem allt utan större problem, om man bortser från min vänstra axel, som fick lite stryk.
Det var jag som stod vi spisen ikväll. Jag erbjöd mig att ta på mig rollen som kvällens kock. Vill absolut inte bli smittad av mamma. Lika bra att jag gjorde det. Mamma är jättetrött och orkar knappt ligga i soffan. Hoppas hon blir bättre till helgen...

På tal om helgen... Rickard kommer på fredag! <3
Vi ska se Melodifetivalen. Om Caroline Af Ugglas går vidare, då gråter jag på riktigt. Hoppas det blir någon av mina favoriter... >.<

Kramisar



Jag vet inte.
Förrvirring.
Du har ännu en gång tänt ett hopp.
Varför? Vad vill du?
Jag är villig, är du?

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Jag blir så glad av att läsa att dina dagar är så bra :D



Jag längtar väldigt mycket till helgen. Jag längtar efter Dig!

Det kommer verkligen bli jättemysigt att se Melodifestivalen med dig.



Du är den jag älskar

Puss och kram

Din Rickard <3

2009-03-11 @ 21:46:56
Ord från: BacKi

Våldgästa Oscar verkar vara en normal sak numera :D

2009-03-11 @ 21:49:52
Ord från: Kattpojken, sv: Backi

Haha xD lätt!

2009-03-11 @ 22:00:24
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: Jazzy

Ja, visst var handdukarna speciella...förresten tycker jag att allt med Jasmine är speciellt :P Har t.o.m en Wunderbaum med Jasminedoft i bilen haha

2009-03-12 @ 02:37:37
URL: http://jazzybelle.blogg.se/
Ord från: Anonym

gud va fin bild på basketkorgen!!



Becka

2009-03-12 @ 13:46:35

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0