Rikemansbarn & Fjortisar

Ja, Joseph kommer med sina kommentarer och jag kan bara tacka honom. Riktigt uppskattat att det finns personer i detta samhälle, som har åsikter och som dessutom framför dem på ett trevligt sätt.

Jag kan hålla med honom. När det gäller Rikemansbarn och Fjortisar, då har jag mina åsikter. Om det är rätt vet jag inte, men som sagt: mina åsikter...
Rickemansbarn - Det har inget med hur mycket eller lite pengar man har. Enligt mig beror det helt på hur man framför och för sig. Att skryta och tro att alla har samma tillgångar, som en själv, det är för mig ett klassiskt rikemansbarn. Alla har inte samma ekonomi, det vet alla innerst inne. Människor som tror sig vara bättre, rikare och vackrare än andra människor - de är rikemansbarn.
Fjortisar - Översminkade tjejer, som inte har någon självkänsla. Festande och fnitter är ett sätt för dem att bevisa för omvärlden att de kan något. Fjortisar har också åsikter och lägger sig i saker, som inte angår dem. Deras attityd är uppkäftig och de har ingen känsla för hur andra människor mår av deras handlande.

Tack.
Kommentera gärna DIN åsikt.

Läsarnas Ord
Ord från: BacKi

Kanske bara jag som ser ett samband i Jasmine's tankar men who knows...

2009-03-07 @ 16:02:46
Ord från: Anonym

Rikemansbarn är som du säger, bortskämda helt enkelt. Men, vissa människor har jobbat väldigt hårt för att få sina tillgångar. Men att gå runt och skryta om de och tro att man äger världen för att man är rik, är fel. Och fjortisar.. det finns mängder av dem :D dah haha. nej men håller med dig!



http://justoneblackangel.blogg.se

2009-03-07 @ 16:31:17
Ord från: Kattpojken

Men David, är det nödvändigt?



Jag förstår om du mår dåligt, men ärligt talat...

2009-03-07 @ 23:29:49
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: BacKi

Är vad nödvändigt?

2009-03-08 @ 10:16:38
Ord från: Kattpojken

Dina kommentarer

2009-03-08 @ 16:02:17
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: JosefineTerezia

Jag Håller helt och hållet med dig! Vilka bra tankar du skriver ner! <3

2009-03-08 @ 16:03:38
Ord från: BacKi

Nej, men jag har fortfarande all rätt att skriva de här. Jag bara skriver en tanke jag får.

2009-03-08 @ 16:52:40
Ord från: Kattpojken

Jaa, men gynnar det nån? Att du alltid skriver halv negativa kommentarer... Om du inte vill lösa det mellan dig och Jasmine, visst, men du behöver inte göra det större än vad det är.

2009-03-08 @ 19:32:42
URL: http://kattpojken.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0