Skönheten & Odjuret

I kvällens Let's Dance dansade Annika och Magnus till filmmusiken från 'Skönheten och Odjuret'. Jag blev väldigt rörd. Det var otroligt vackert och jag var på väg att... blöta ögonen. Jag har nu bestämt att jag ska se den tecknade filmen imon. <3



Det finns ingen vackrare film är 'Skönheten och Odjuret'. Enligt mig slår inte ens Titanic denna kärlekens film. Den har ett så underbart budskap; Att insidan är så mycket viktigare än utsidan. Jag tror världen skulle fungera bättre, om alla tänkte så. Då skulle man inte döma ut de personer, som "inte ser ut som oss". Och det där ordet: "oss". Jag hatar det på något sätt. Att man kan döma personer och dela in oss alla i grupper. "Vi" och "dem". Vad är det som får oss ta avstånd från andra människor? Beror det på att de kanske tänker på ett annat sätt? Att de har sjukdomar, som förändrar deras utseende? Eller beror det helt enkelt på rädslan alla människor ibland känner, för det vi inte vet så mycket om? Det är så lätt att döma, när man inte vet hela sanningen.
Pappa berättade att han var inne på Pressbyrån en dag. I affären stod en väldigt söt tjej. När hon vände sig om, märkte pappa att hon bara hade en arm. - " Hade jag sett att hon inte hade någon arm innan, då hade jag nog reagerat olika." Det pappa menade var att man dömer personer efter första intrycket. Saknar man till exempel en arm, så betyder ju det inte att man är mindre värd? Jag förstår inte människor, som i det här fallet, resonerar emot mig. Är det någon som läser detta och känner sig träffad, då får ni gärna skriva några rader och förklara er. Tack.

En sista liten fråga bara:
Är det någon som vet om 'Skönheten och Odjuret' finns som film. Nu menar jag inte Walt Disney's version, utan en otecknad. Någon som har en svag aning? Var kan man få tag i denna film? Jag vill så otroligt mycket mer än gärna se den. Snälla, hör av er. <3

Läsarnas Ord
Ord från: BacKi

Psykologi är intressant fo sho

2009-03-07 @ 00:28:28
Ord från: Kattpojken

Jag är på din sida, men jag tänkte bara säga en sak angående det där med gruppindelning.



Du är faktiskt väldigt bra på det, även om du inte vill/inte tänker på det. Det är ofta man hör ord som "fjortisar" och "rikemansbarn" komma från dig nu för tiden :P Men som sagt, jag är på din sida.

2009-03-07 @ 01:21:09
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: Anonym

Du har rätt .. Jag tänkte så först om BJörnis.. atthan säkert var en gammal hgubbe som ljög o sa att han var 22.. sen såg han inte en dag äldre än 19 på bilden jag fick så jag tänkte att de måste vara han, sen i verkligheten hade han tappat en framtand och var inte alls lika snygg, men ack, vilken insida. haha. åh vad jag är kär. :D filosofi, folisofi. :) Kram!! <3

2009-03-07 @ 11:56:14

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0