Svårt att informera?

Hur svårt är det egentligen att informera lite "extra mycket" om viktiga saker? Vi tar tiderna till utvecklingssamtalen som exempel: Mamma fick tiderna via mejl här i veckan. MEN - det stora problemet (Ja, för mig är det ett stort problem, fortsätt läs...) i den här frågan, är att jag inte får informationen. Mina lärare skickar till mamma, men informerar inte i klassen till eleverna eller ger dem en utskriven sida i handen. Hur svårt är det inte då att planera sitt liv!? Jag ska tydligen ha utvecklingssamtal på Måndag nästa vecka. De skickade mejlet en vecka före... Vad är det här?! 1. Min pappa har inte mejl, så han får inte informationen då. 2. Varför gör det inte som tidigare år??: Skickar via mejl och ger elever ett papper i handen. 3. Hur svårt är det att göra det lättare för en annan människa?
Kom nu inte med svaret: Det är ju din uppgift att ta reda på det, din pappa har ju inte mejl, ha mer koll! - för så är det inte!!! Jag planerar och planerar och försöker lägga upp mitt liv efter det som inbokas, men jag kan ju inte lägga upp mitt liv, om jag inte får veta något! Det är konstigt att jag - på Fredagen den 13 - ska behöva bli så arg att jag bryter ihop. Och som pricken över i:et, så har vi Nationella prov i engelska denna fantastiska morgon. Kan det bli bättre? Ja, jag kan få underkänt på provet. Det kommer jag säkert få. Det är inte mitt fel, att jag ska behöva sitta där och vara arg, för att vi inte får reda på saker och ting i tid! Jag är så himla arg på mina lärare! Tack för ert underbara stöd.

Läsarnas Ord
Ord från: Kattpojken

Döda dom :]

2009-03-15 @ 00:44:42
URL: http://kattpojken.blogspot.com/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0