Vårtecken

Jag har sett ett vårtecken! >.<


Snödroppar i rabatten. <33

Det är verkligen underbart att vandra längs vägen och se vita droppar sträcka sig mot skyn. Det gör mig så glad! Jag vill ha vår! Min vinterjacka är för varm, men som pappa säger: det kan ju börja snöa fram till och med april, så det är bäst att behälla den på - varken jag vill något annat eller inte. Hm... Ja, någon gång åker den av. :)

Joseph var underbar idag. Han stöttade mig hela eftermiddagen. Att jag har en så underbar vän, det har jag svårt att förstå. Tror inte jag förtjänar honom... Han är en äkta vän. <3
William var väldigt snäll. Han skojade med mig och fick mig att må bättre. Tack. Du är en bra vän. <3
Backi känner sig tydligen utanför här på bloggen. Han säger att jag sällan nämner honom och Oscar, så...
Jag tycker det är synd att jag och Backi ännu inte löst konflikten, som uppstått mellan oss. Jag vill gärna lösa det, men Backi verkar inte vara så sugen på det. När jag tar upp det, då sysslar han med annat och det får honom att verka väldigt ointresserad. Efter sista lektionen... Hörde jag att du kallade mig 'Horunge'??? o.O
Oscar påstår att jag gråter mycket.
Nej, Oscar - jag gråter väldigt sällan. "Typ 2-3 gånger i veckan." Öh... Va? Jag gråter nästan aldrig.

Uppdatering (9/3-09 17.29):
William och Joseph är inte gudomliga.
De är människor, precis som du, jag och alla andra. De beter sig väldigt snällt mot mig, men självklart har de sårat. Alla sårar då och då. Just nu är jag vän med dem och ovän med Backi (vilket är väldigt synd). Då är det väl självklart att jag tycker bättre om dem nu?

Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

1. Nej jag känner mig inte utanför, vad har du fått det ifrån?

2. Det var en stor del sarkasm när jag sa 'horunge', jag och Oscar diskuterade en sak och började överdriva.

2009-03-09 @ 17:23:22
Ord från: BacKi

Angående att känna sig utanför, det kan bero på att William och Joseph är så gudomliga.

2009-03-09 @ 17:27:01
Ord från: Jasmine

Hej Backi.

1. Du har sagt att ni två aldrig nämns här på bloggen längre. Du utrycker dig på ett sätt, som i alla fall jag uppfattar, som att du inte känner dig lika omtyckt längre.

2. Okej. Ni får prata om vad ni vill, men pratar ni om att jag är en 'horunge', så bör ni hålla det för er själva och inte uttala er om det i korridoren.

2009-03-09 @ 17:28:08
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: Rickard

Hoppas verkligen att det löser sig mellan er.

Backi verkade vara en så trevlig person när jag först hörde talas om honom, du sa väldigt fina saker om honom.



Man vill ju inte gå ur grundskolan med en massa ovänner... Jag tror inte man mår bra av det.





Jag älskar dig!

Puss <3

2009-03-09 @ 17:28:52
Ord från: Kattpojken

Jag måste säga att jag är på Backis sida i just det här området.



Postat av: BacKi



Angående att känna sig utanför, det kan bero på att William och Joseph är så gudomliga.



alltså.

2009-03-09 @ 17:34:02
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: Kattpojken

Inte att jag ät gudomlig alltså!

2009-03-09 @ 17:34:48
URL: http://kattpojken.blogspot.com/
Ord från: BacKi

Tror vi förstår det :P No offense, men du får William och Joseph and framstå som "de som alltid kan göra något åt saken" även om de är irriterande ibland. Ett exempel är i skolan då de kan hålla på och retas nästan hur mycket som helst med dig utan att få någon skit medan Oscar och jag inte får göra något utan att det är fel. Men det beror väl på att vi inte är så bra kompisar just nu men det är fortfarande en stor skillnad.

2009-03-09 @ 17:45:24
Ord från: Rickard

Det är skillnad på 'retas' och 'retas'.

2009-03-09 @ 17:50:10
Ord från: Jasmine

Jag citerar William: "Du vet väl inte vad jag har gjort för Jasmine." Alla har olika reltioner. William har gjort väldigt mycket för mig, vilket gör att han kan gå längre än många andra - utan att jag blir arg.

Joseph är också sån - han hjälper mig alltid, han ställer alltid upp.

Backi och jag har inte fått en relationen. Just nu till exempel: Jag försöker lösa konflikten, men Backi försöker inte. Han tar aldrig upp ämnet. Är du konflikträdd? Kom över den rädslan i så fall.



Som sagt: Alla har olika realtioner, det gäller inte bara mellan mig och William oxh mig och Backi.

2009-03-09 @ 17:53:51
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: BacKi

I det här fallet är 'retas' och 'retas'. William t.ex. retas med Jasmine på något sätt. Oscar utför senare exakt samma sak och blir behandlad annorlunda. Ja, man kan skylla detta på att det bara var kul första gången, men det har hänt vice versa också.

2009-03-09 @ 17:55:37
Ord från: Jasmine

Jag och Oscar har som sagt inte samma relation som jag och William. jag tror och är ganska säker på att hela vår klass vet att jag en gång i tiden tyckte väldigt mycket om William. Det gör jag fortfarande, men inte på samma sätt.



Oscar och jag kommer inte få den reltionen. Alla handlingar blir till en helhet.

2009-03-09 @ 17:58:28
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: Rickard

Du blir alltså sur för att du inte får retas?

Jag vet inte - men för mig låter det lite som "Men mamma!! Han tog ju glass! Då vill jag också ha!!"



Om du vill bli vän med Jasmine bara för att retas så har nu nog helt fel inställning från första början.

2009-03-09 @ 17:59:06
Ord från: BacKi

Jag är inte konflikträdd, jag är väl nog den enda eller en av få som vågat kontra din kritik i vissa sammanhang. Men, jag kanske inte tar upp ämnet eftersom jag funderar över det. Som sagt så har vi inte den relationen så att jag berättar allting för dig.

2009-03-09 @ 18:00:30
Ord från: Jasmine

Självklart får du fundera över det, men under den tiden så kanske man bör ligga lite lågt, annars är det lätt att man sårar...

Ta upp ämnet med mig, när du har funderat klart.

2009-03-09 @ 18:02:40
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: BacKi

Det är nog du som uppfattar mig fel Rickard. Jag vill inte bli vän med Jasmine för att kunna retas, jag tar det som exempel för att visa att folk blir behandlade olika.

2009-03-09 @ 18:15:24
Ord från: Jasmine

Själklart behandlar man människor olika. Hada man behandlat alla på samma sätt, då hade det inte funnits några kontraster i världen.

2009-03-09 @ 18:16:26
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Ord från: Anna

woho, snart vår!

2009-03-09 @ 19:15:39
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Ord från: Anonym

Vänner förtjänar man.

Vänner är viktiga.

Vad jag förstått så vill ni gärna vara vänner: Jasmine, Oscar, Backi, William och Joseph.

Var rädda om varandra.

Visst är det viktigt att ta upp saker som man tycker är fel, men man måste ändå anstränga sig lite och försöka förlåta för att kunna gå vidare.

jag vet inte vad bakgrunden är till fnurrorna, men kanske ska ni inte försöka reda ut dem utan klippa bort dem och försöka börja om.

2009-03-10 @ 17:30:44

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0