1 och ½ timma

Det tar sin lilla tid att åka till mamma. Åker man raka vägen tar det en och en halv timma. Vägen är ganska mycket omväg. Man åker liksom en bit in i stan och sen ut mot havet igen. Det hade varit lättare om det gått en båt raka vägen till andra sidan. Från pappas hus kan man se var mamma bor. Det har varit på tal att sätta in färjor mellan hamnarna, men det har inte blivit av något av det...
 När det är vanlig skoldag, är det naturligt att åka till den ena. Att åka på helgen lockar väl inte sådär jättemycket. Eftersom mamma är i Barcelona, måste jag eller L se till katterna. Jag erbjöd mig att åka till stan idag, sova där imon och åka till skolan som vanligt. Katja vill följa med och sover därför över till imon. Vid frukosten fick jag reda på att L också ska med. Trevligt, trevligt. Vad vi ska göra har jag ingen aning om, men man behöver inte bestämma så mycket. Vi spelar kanske lite Sims, som både jag och Katja tycker mycket om. Mycket snack tror jag det kommer bli. Kanske en promenad? (a)

Gårdagen var trevlig. Jag och L tog en härlig promenad och det blev en hel del (för många) bilder uppladdade på Bilddagboken för min del. Ledsen för det.


Ett litet smakprov... :)

Grillat kött med potatisgratäng, potatissallad och tzatsiki nere hos farbror och familj. Mycket trevligt. Dessutom en himla god kladdkaka till efterrätt. Hemma kollade pappa, jag och L på Robinson, men bytte vid nio-tiden över till Eurovision Song Contest. Jag gillade inte Norge's bidrag, men är inte så besviken. Det är en okej låt och Europa har gjort sitt val. Tycker dock att det var väldigt tråkigt att vinsten blev så uppenbar väldigt tidigt i röstningen. Menmen, det är så tävlingen fungerar.

Nu ska jag bädda sängen, borsta tänderna och fixa det sista innan jag och L går ner till båten, där vi möter Katja. En lång resa väntar; båt, spårvagn, buss och buss. Vi får väl se om vi kommer fram...

Hoppas ni får en trevlig söndag!
Kram på er. <3

Läsarnas Ord
Ord från: Rickard

Hihi, det var nästan samma som vi åt igår - fast det blev potatisklyftor istället för gratängen och salladen. Och så fick vi ju ingen efterrätt. :(



Jag tyckte faktiskt om Norges bidrag. Jag har gått och lyssnat och nynnat på den väldigt mycket redan innan tävlingen.



Hör gärna av dig när du kommit fram (Ja - självklart kommer ni komma fram!).



Hoppas att Du själv får en trevlig söndag!



Jag älskar dig

Puss och kram

Din Rickard

2009-05-17 @ 11:21:08
Ord från: Julia tb

Hej på dig Jasmine! Vilken fin blogg du har, verkligen! Jag älskar din design, dessutom verkar den läsvärd:) Lästa att du gillade att skriva, det göra jag också;) Jag älskar att skriva och är något jag brinner för! Allt bra annars?



Hoppas att du har haft en underbar söndag! Många kramar!

2009-05-17 @ 20:37:13
URL: http://showbyjulia.devote.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0