LördagsSol

God morgon!

Lilla jag är trötter. Har sovit bra, men behöver nog vila mer. Jag tror jag fått en liten förkylning i kroppen. Igår fick jag en aning ont i halsen och det har inte gått över än. Dessutom blir jag yr, om jag reser mig upp för snabbt. Kanske inget att notera, men det brukar inte kännas så annars. Ja ja, jag blir väl frisk någon gång. Helst innan avslutningen.

Vad händer idag då?
Jo, jag tänkte egentligen gått ut och fotat igår, men satt kvar länge vid middagsbordet och tiden rann iväg. Ska istället ut idag och försöka fånga lite motiv på bild. Katja jobbar på BryggCaféet, så jag kanske går dit en stund under dagen. Annars händer det inte mycket mer. Farfar ska äta middag nere hos farbror och hans familj. Pappa, jag och L ska också dit och grilla. Mysigt. <3

Ikväll är det Eurovision Song Contest - Den stora Finalen!



Jag tycker det är så roligt att Sverige gick vidare.
Om vi inte gjort det, då hade jag varit riktigt besviken. Men nu är jag glad! :D Dessutom har alla de nordiska länderna tagit sig till final, vilket i sig är en stor vinst tycker jag. I årets tävling finns det många bra låtar. De fem länderna, som slapp kaval in (Frankrike, Ryssland, Tyskland, Storbrittanien och Spanien) är riktigt bra tycker jag. Först tyckte jag det var orättvist att de länderna inte behövde kvala in, som alla andra, men när jag fick förklaringen ändrade jagf min åsikt. De har ju bidragit med mest pengar till tävling. Ryssland var ju dessutom det landet, som vann förra året. Tävlingen hålls ju i Moskva, så jag tycker det är helt rätt att Ryssland slipper kvala.
I kvällens tävling är det andra programledera. Jag vet att jag inte är den enda, som tycker det ska bli skönt. De två som ledde programmet i tisdags och torsdags var för överdrivna i sina uttalande och röstningen skötte de dåligt. Nu förväntar jag mig att programledarna ska vara på topp!

Hoppas ni får en bra dag. <3
Kram

Läsarnas Ord

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0