Shoes of the Season

Jag är riktigt glad idag! :D
Flyt kan man verkligen kalla det.
Idag har jag glidit fram på en räkmacka.

Spanskan var inte så jobbig. Förhöret på glosorna gick bra och resten av lektionen övade jag på provet, som vi ska ha nästa onsdag.
Idrotten höll en klasskamrat i; fotboll. Inte en favorit hos mig, men det var kul. Jag skrattar ganska mycket på gympalektionerna. Då känner jag lycka!
Jag har haft mitt nationella prov i engelska - muntligt! Jag var riktigt nervös. När lärare sa att det var min tur, knöt det sig i magen. Som tur var släppte nervositeten efter en stund och i det sista pratade jag bara på. Jag vet med mig att jag sa en hel del grammatiska fel och hade dåligt uttal ibland, men jag är nöjd. Min lärare gav mig massor med beröm. Jag blev så himla glad! Jag har kämpat sen sexan, för att ta igen grunderna, som jag missade. Nu är jag äntligen med i matchen igen och jag är lite stolt faktiskt. Det är roligt med engelska, speciellt när man får bekräftelse att man kan. Tack alla för stödet jag fått av er. <3
I bamba var det tacos till lunch. Haha, det märktes kraftigt, för det fanns knappt någonstans att sitta. Folk använde fönsterbräderna som bord. Vi hade turen att få ett ledigt bord. Efter lite letande och frågande, lyckades vi få ihop stolar till alla. Maten var god och jag blev proppmätt! Ja, de flesta i Sverige har det för bra. (a)
Musiken var riktigt rolig.
Vi sjöng lite sommarvisor i klassen, sen fick vi välja vilken vi ville sjunga. Efter intresse delades vi in i grupper. Jag vill så gärna sjunga 'En kväll i Juni', så jag får sjunga ensam. Med lite gitarrspel till, kan det nog bli riktigt bra. Min lärare berömde mig, för att jag sjunger den låten väldigt fint. Vad glad jag blev!
Jag satt kvar efter skolan idag. Ja, det är sant! Det har aldrig hänt förut. Aldrig i mitt liv, att jag suttit kvar efter skoltid. Anledningen var helt enkelt... Alle satt kvar, för att prata med vår lärare och jag hade inget bättre för mig, så jag beslutade mig för att stanna med henne. Jag kunde lika väl göra arbetet i skolan, som hemma. Det var riktigt skönt, måste jag erkänna. Fyra personer och inga andra. Underbart med lugn och ro. Hemma är det massa annat som drar; datorn, skafferiet, teven, promenad... Jag är nöjd ochmycket glad att jag satt kvar. Tiden rann iväg och jag och Alle gick från skolan en timma senare än övriga klassen. xD
Vi åkte till stan. Alle skulle ha en piercing och jag följde med. Älskar att vara med henne. När vi gick av spårvagnen, kom jag på att jag borde köpa ett par skor, som jag kollade på i helgen. Efter Alles ärende, gick vi till Johanssons Skor. Där stod jag och resonerade hit och dit. Efter en provning och lite kärlek till sommaren, gick jag till kassan och köpte ett par svarta sandaler.


Svarta Esprit - sandaler från Johanssons Skor.

Jag är nöjd med mitt inköp.
Riktigt skönt att jag har fått köpt skor inför den efterlängtade sommaren!
Alle var väldigt snäll. Det blev en glass på stan. Underbar människa är hon. <3 Henne kommer jag verkligen att sakna, när jag slutar i klass 9B. Vi ska ses efter avslutningen, det är bestämt!

Puss

Läsarnas Ord
Ord från: Anonym

fin blogg!

2009-05-13 @ 20:14:50
URL: http://mariiette.blogg.se/
Ord från: Anonym

taack cutie!

2009-05-13 @ 20:19:07
URL: http://mariiette.blogg.se/
Ord från: Rickard

Verkligen jättefina skor <3



Underbart att höra att dagen har gått bra för dig. <33



Puss

2009-05-13 @ 20:48:49
Ord från: becka

Åh va jag blidde sugen på räkmacka nu..



kram <3

2009-05-13 @ 21:23:35
URL: http://justoneblackangel.blogg.se/
Ord från: AMANDA FALK

Skönt att glida fram på en räkmacka, det önskar jag att jag gjorde lite oftare. Att allt flöt på och man inte behövde kämpa så för allt! Fast samtidigt så är det då man blir stolt och nöjd med sig själv, när man kämpar hårt alltså :D



Nåja, jätte fina skor! Enkla och snygga :)



Sv: Jo, jag undrar också vad det är med folk. Tror dom att de vinner något på det dom skriver? Det är bara jag som tjänar på det :) Helt ärligt, jag bryr mig inte utan blir nog starkare.Jag är nöjd med den jag är, så jag ser ut och den personligheten jag har. Om det itne passar någon annan så gör det mig inget och dessutom antar jag bara - precis som du sa - att det är svaga och trycker ner andra. Eller helt enkelt avundsjuka! Ditt lilla utbrott är lite kul :) Men samtidigt, tänk på att inte ägna för mycket tid åt sånna korkade människor :P Inegn ska ju förstöra för dig!



Ha en fortsatt fin kväll, Kramisar!

2009-05-13 @ 21:39:24
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Ord från: Isabella Ingels

SNYGGA!

pUSS

Kommentera gärna min blogg;);)

2009-05-15 @ 11:47:06
URL: http://ingelspictures.blogg.se/

Lämna ett avtryck...

Ditt Namn, tack:
På återseende?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Dina Ord:

Trackback
RSS 2.0